Jog
Problémás jótállási feltételek a Magyar Telekomnál
2013. november 13.,
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) írásos megkeresést küldött a Magyar Telekom Nyrt. nek, miután jótállási feltételeiben problémás részeket talált. Az egyesület megállapítja: „megkérdőjelezhetőek a jótállási feltételek a legnagyobb mobilszolgáltatónál”
„Több fogyasztói megkeresés szólt arról az elmúlt időszakban, mely szerint jótállási igényeik érvényesítése során akadályokba ütköztek a legnagyobb mobilszolgáltatónál, ezért szakembereink tüzetesen szemügyre vették a szolgáltató által támasztott feltételeket. Többek mellett a leírtak között szerepel, hogy az alkatrészek cseréje esetén a jótállási idő azok vonatkozásában nem kezdődik újra, ami a hatályos Ptk. rendelkezések szerint jogszabályellenes” – derül ki az OFE közlményéből.
„Találtunk még problémákat a szakszerviz általi beszerelési kötelezettséggel, valamint a teljes jótállás elvesztésével mechanikai sérülések esetén (ezt személyesen a gyártóval való szerződéssel indokolták, azonban emiatt a fogyasztót nem érheti hátrány).”
Az OFE megkeresésének eredménytelensége esetén közérdekű kereset indítását helyezte kilátásba.