Pénzügyek
Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól
2012. november 19.,
PSZÁF/MTI
Új fogyasztóvédelmi kiadványokat jelentetett meg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) Pénzügyi tanácsadó irodahálózat és Teendők pénzügyi panaszok esetén címmel.
A felügyelet azért hozta létre a pénzügyi tanácsadó irodahálózatot, hogy a fogyasztók minél szélesebb köre juthasson a lakóhelyéhez közel ingyenes segítséghez pénzügyi témában - közölte a PSZÁF a honlapján. Már 11 megyeszékhelyen működik ilyen iroda.
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) által működtetett pénzügyi tanácsadó irodák tevékenysége az ügyfelek számára ingyenes és független az egyes pénzügyi szolgáltatóktól, a tanácsadók konkrét szolgáltatót, illetve egyedi terméket nem ajánlanak.
A PSZÁF most a Pénzügyi tanácsadó irodahálózat című kiadványával segíti az irodák környezetében élő fogyasztók tájékozódását.
A PSZÁF felhívja a figyelmet arra: pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos kifogás, panasz esetén először közvetlenül a pénzügyi szolgáltatónak kell jelezni a problémát, lehetőség szerint közösen keresve a megoldást. Csak ennek eredménytelenségekor érdemes további fórumokhoz fordulni.
A panasz szolgáltató általi kezelésének módjáról, az eljárás menetéről és a határidőkről legegyszerűbben a pénzügyi szolgáltató honlapján, vagy annak fiókjaiban elhelyezett panaszkezelési szabályzatból lehet informálódni, de az ügyintézők, illetve a telefonos ügyfélszolgálatok is szolgálnak felvilágosítással.
A panaszos a Teendők pénzügyi panaszok esetén című fogyasztóvédelmi kiadványból tájékozódhat a panaszkezelés menetéről és arról, hogy milyen fórumokhoz fordulhat, ha a szolgáltató elutasítja panaszát. A kiadványt a bankok ügyfélszolgálatán és a nagyobb forgalmú postákon, illetve egyes áruházakban terjeszti a felügyelet.