Autó
Mitsubishi-csúcstechnika kerül a Volvókba
2012. május 31.,
Szabó Zoltán Attila
Habár a fúziók korát éljük, azért még mindig hírértékű, ha két, az autóiparban olyannyira jól csengő név (márka) áll össze, mint a Volvo és a Mitsubishi. Igaz, a svéd legendának momentán a Mitsubishi Electric Corporation segít a következő generációs szórakoztatóelektronikai rendszerek fejlesztésében. De pontosan miről is szól az egyezség?
Komoly erőt jelenthet a nem éppen csúcsformában lévő, ámbár a válságból azért már kikászálódni látszó autóiparnak (az egyik kivétel a továbbra is zombiállapotban sínylődő magyar autópiac), hogy megint két óriás kapaszkodik össze: a Volvo Car Corporation ugyanis az elektronikai felszereléseket szállító Mitsubishi Electricet választotta partnernek az új modellekbe szánt következő generációs szórakoztatóelektronikai rendszerek fejlesztéséhez.
„Világszínvonalú szakértelmük és tapasztalatuk egészen új szintre emeli majd az autóinkban alkalmazott szórakoztatóelektronikai rendszert” – zengte a napokban a Volvo elnök-vezérigazgatója. Nos, a jövőben a Mitsubishi szolgáltatja nekik a központi modult, illetőleg a teljes szórakoztatóelektronikai rendszer fő beszállítója lesz.
A Volvo által nemrégiben megalkotott Sensus rendszer egyébként már teljesen intuitív, egyszerűen kezelhető technológiát kínál. Ráadásul a felülete ösztönös kommunikációt biztosít az autóval, mivel azt a sofőr digitális világához kapcsolja. Ennek az interaktív rendszernek a szórakoztatóelektronikai rendszer kulcsfontosságú részét képezi. Nem titok, a Volvo számára a következő kihívás, hogy további intelligens tartalmakkal töltse meg a szórakoztatóelektronikai rendszert.
„Mi az emberek igényeihez és életmódjához igazodunk autóink tervezésekor” – erősítette meg Stefan Jacoby, jelezve: miért kulcsfontosságú a japánokkal szövetkezni.