Autó
Személytelen ügyfélkiszolgálás a benzinkutakon
ClientFirst Consulting
Egy országos felmérés keretein belül a ClientFirst Consulting Kft. megvizsgálta, milyennek érzik a töltőállomásra érkezők az ügyfélkiszolgálást. A válaszadók 52 százaléka a tankolás során egyáltalán nem érezte magát fontos ügyfélnek.
A márkás kutakon idén az első negyedévben 4,1 százalékkal zuhant az üzemanyag-forgalom, ennek okai között szerepel többek között a gazdasági válság és a jövedelmek közötti olló folyamatos kinyílása is (Magyar Ásványolaj Szövetség adatai alapján).
A folyamatos benzinár változások ellenére a megkérdezett emberek 58 százaléka még mindig naponta jár autóval dolgozni, viszont azoknak a száma, akik a benzin drágulása miatt tértek át a tömegközlekedésre mindösszesen 3 százalék. A leglátogatottabb benzinkutak között továbbra is a legnagyobbak szerepelnek, úgymint AGIP, Mol, OMW és Shell.
A kútválasztásnál az esetek döntő többségében a közelség és az ár dominált, viszont a megkérdezettek 5 százalékánál az volt a döntő tényező, hogy ismerősként kezeljék a kúton. Tapasztalatok alapján ez a százalék növelhető lenne abban az esetben, ha a kúthálózatok szolgáltatásainak szerves része lenne a személyes ügyfélkiszolgálás.” – magyarázta Kricska István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezető partnere.
A válaszadóknak több mint a felére még mindig nem mosolygott az a munkatárs, akivel először kapcsolatba kerültek. Arra a kérdésre, hogy szoktak-e borravalót adni, 58 százalék nemmel válaszolt, melyet a kiegészítő-szolgáltatások (segítségnyújtás a tankolás során, ablakmosás, guminyomás mérés stb.) hiányával indokoltak.
„A kutatásból kiderült, hogy minden harmadik embernél elmulasztották a segítségnyújtást és apróbb termékek, szolgáltatások felajánlását. A felmérés rávilágított arra is, hogy a megkérdezett hölgyek továbbra is igénylik a segítségnyújtás felajánlását, az eredmények alapján azonban ez csupán 63 százalékban történt meg.” – fűzte hozzá a szakember.