Keresés a tartalomban:
Élelmiszer

Továbbra is fehér kenyeret eszünk

2012. május 8., Gfk Hungária
Címkék: kenyér zsemle pékáru GFK Hungára élelmiszer péksütemény piac élelmiszerlánc átlagár kifli
Egy magyar háztartás jellemzően 5-6 naponta vesz 2 kilogramm kenyeret, főként a hazai láncok valamely kisebb üzletében, független kisboltban, vagy pékségben. A háztartások 2011-ben 10 százalékkal többet költöttek pékárura, mint az előző év során, azonban a növekedés alapvetően nem annak köszönhető, hogy többet vásároltak, hanem egyszerűen annak, hogy az átlagárak emelkedtek.
Az árbevétel több mint kétharmada a kenyérfélék vásárlásából ered, ötödét adja a zsemle és a kifli, és csak alig 10 százaléka származik az egyéb péksütemények beszerzéséből. Ez utóbbi kategóriába tartoznak a sós és édes péksütemények, többek között a csiga, batyu, kalács, kuglóf, croissant, de ide tartoznak a különböző látványpékségek termékei is.
 
Az alapélelmiszernek számító kenyérből, kifliből, zsemléből gyakorlatilag minden háztartás vásárol, de a sós és édes péksüteményeket vásárló háztartások aránya is eléri a 90 százalékot. A legkedveltebb húsz élelmiszer listáján is helyet kapnak a különböző pékáruk: a zsemle- és kiflifélék a kilencedik, a fehér kenyér a 16. helyen szerepel. Kenyér átlagosan 5-6 naponta kerül a háztartások kosarába, és az egy alkalommal megvásárolt mennyiség 2 kilogramm.
 
A továbbra is legkeresettebb fehér kenyér adja a kategória árbevételének kétharmadát. Némileg erősödött a félbarna kenyér pozíciója: 100 forintból 21 forintot erre a kenyérfajtára költenek a háztartások. Az egészségesebb hírében álló barna kenyér, rozskenyér, teljes kiőrlésű kenyér a forgalomból csak elenyésző mértékben részesül.
 
Zsemlét és kiflit átlagosan másfél hetente vásárolnak a háztartások, és egy alkalommal 13-14 darabot. Zsemlét sokkal szívesebben fogyasztanak a magyarok mint kiflit: minden eladott 10 darab pékáruból hét zsemle és három kifli. Zsemlék közül a vizes változat, kiflik közül pedig a vizes és tejes típusok a legkeresettebbek.
 
Pékáru vásárláskor a háztartások a hagyományos kereskedelmi csatornákat, vagyis a hazai láncok kisebb üzleteit, a független kisboltokat és pékségeket részesítik előnyben, de nagyobb értékben vásárolnak szupermarketekben is - mondta el Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez