Elektronika
Okostelefon a Facebooktól?
2012. május 30.,
It-business
A Facebook is beszállhat az okostelefonok harcába. A The New York Times információi szerint a világ legnagyobb közösségi oldalát működtető cég saját készüléket dobna piacra jövőre. A hírek szerint a társaság már több volt Apple-dolgozót vett fel, akik az iPhone-on dolgoztak.
Ez nem az első eset, hogy azzal kapcsolatos pletykák láttak napvilágot, miszerint okostelefont készül piacra dobni a Facebook. Az indíték egyértelmű, új bevételi forrásokat keres a társaság és tart attól, hogy kimarad a mobilpiac hatalmas növekedéséből.
A Facebook mobil felhasználóinak száma dinamikusan növekszik, de ebből egyelőre nem származnak bevételei a főként hirdetésekből élő vállalatnak, mivel mobil alkalmazásain nem futnak hirdetések. A társaság tőzsdére lépése kapcsán pedig sok elemző említette fontos kockázati faktorként, hogy miközben a közösségi oldalak használata a mobil felé tolódik, addig ezt nem tudja bevételekre váltani egyelőre a cég. "Mark attól tart, hogy ha nem dob piacra egy okostelefont a cég a közeljövőben, akkor a Facebook egyszerűen csak egy alkalmazássá válik más mobil platformokon" - mondta el a cég egyik dolgozója.
A kérdés, hogy vajon egy olyan vállalat, amely a közösségépítéshez ért, hogyan tudna sikeres hardvergyártóvá válni. A hadver és a szoftvergyártás összevegyítése olyan, mintha az olajat kevernénk a vízzel - írja a The New York Times. Az Apple a kevés kivétel egyike, akinek ez sikerült. Sokan próbálkoztak a technológia szektor nagy szereplői közül betörni az okostelefonok piacára, de a HP és a Dell is elbukott és a Sony sem tartozott igazán soha az élvonalba.
A mobil platform kritikus a Facebook életében, hiszen felhasználóinak a nagy része, körülbelül 350 millió felhasználó aktívan lájkol a hordozható eszközökön. Bár a Facebook az egyik legnépszerűbb alkalmazás az okostelefonokon, ez csupán egy kiegészítő a sok közül. Azért van szüksége a Facebooknak egy (vagy több) saját készülékre, hogy ne mások diktálják neki a fizetési feltételeket. Illetve, amikor egy felhasználó fényképet készít a telefonjával, akkor azt legkönnyebben a Facebookra tudja eljuttatni, ne a Google Pluszra vagy más rivális képmegosztó portálra.