Keresés a tartalomban:
Autó

Kárrendezési kisokos

2012. május 3., FBAMSZ
Címkék: autó baleset kár biztosítás baleseti bejelentő káresemény totálkár
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az ügyfelek észrevételei alapján összefoglalót készített arról, mire érdemes odafigyelni, hogy a balesetek utáni kárrendezés során gördülékenyen, probléma nélkül jusson hozzá az ügyfél a neki járó biztosítási összeghez.

Baleseti bejelentő

Okostelefon: mire jó, és mire nem?

Rendőrségi helyszínelés

A baleseti események nagy részében a felek rendőr közreműködése nélkül is rendezni tudják a szükséges teendőket. Három esetben azonban mindenképpen hívjunk rendőrt a helyszínre:

Több elem sérülése az autón

Kárbejelentés

Ha csak tehetjük, a kárt 2 munkanapon belül jelentsük a biztosítónak (vagy a vele kapcsolatban álló szakszerviznek). Mindez nemcsak azért fontos, hogy a folyamatot elindítva mielőbb a pénzünkhöz és a megjavított autónkhoz jussunk, hanem amiatt is, mert a késlekedés – főként, ha több sérülés is van az autón – felvetheti a gyanút, hogy egyes károk nem is a baleset időpontjában keletkeztek. Ez pedig az ügyintézés további elhúzódását, rosszabb esetben a kárigény egy részének elutasítását is eredményezheti.
A biztosítót ugyan jogszabály kötelezi arra, hogy három hónapon belül mindenképpen meghatározza a kárösszeget, ám az óra csak akkor kezd ketyegni, ha valamennyi, a biztosító és szerviz által kért dokumentumot rendelkezésre bocsátottunk. A kárügyintézés elhúzódásának ez a leggyakoribb oka. Cégek esetén sokszor egy hiányzó bélyegző, ÁFA-nyilatkozat vagy az aláírási címpéldány másolatának hiánya is akár hetekre megakaszthatja a folyamatot.

Kárösszeg megállapítása

Vagyoni és nem vagyoni kártérítés Nem köt a rendőrségi jegyzőkönyv sem Totálkár Avultatás

Egyre több esetben van szükség alkuszi közvetítésre

„Az Alkuszszövetség tagjaihoz az elmúlt időszakban növekvő számú ügyfél fordult annak érdekében, hogy ne csupán a biztosításkötés során, hanem a problémás kárügyintézés folyamatában is szakmai képviseletet kapjanak – jelentette ki Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ gépjárműszekciójának elnöke. – A független alkuszok szakértelmük és biztosítási kapcsolataik révén elsősorban az alábbi problémák megoldásában tudtak támogatást nyújtani: kárbejelentés megfelelő tartalmához kapcsolódó tanácsadás, elhúzódó folyamatok akadályainak elhárítása, illetve a megállapított kárösszeggel (valamint roncsértékkel) kapcsolatos lehetőségek felmérése.”

Alapvető javulást hozhatna a direkt kárrendezés bevezetése

Minden korábbinál indokoltabb a direkt kárrendezés lehetőségének a FBAMSZ által immár évek óta szorgalmazott bevezetése. Ennek lényege, hogy az ügyfél választhat, hogy a károkozó, vagy a saját KGFB-biztosítóján keresztül rendezi autója kárát. Ebben a pillanatban ugyanis az ügyfélnek érdekévé válik olyan biztosítóval szerződni, amely hangsúlyt fektet a minőségi kárrendezésre, ily módon kötelező biztosítások piaci árversenye a szolgáltatások versenyévé válhatna.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez