Szolgáltatás
Az ÉMÁSZ a legjobb áramszolgáltató
2011. május 23.
A Magyar Energia Hivatal (MEH) szerint a legjobb egyetemes szolgáltató a Főgáz illetve az ÉMÁSZ. A MEH 2010-es felmérése szerint a két cég tette a legtöbbet a színvonalas ügyfélkapcsolatokért.
2010-ben az "egyetemes szolgáltató" kategóriában a FÕGÁZ és az ÉMÁSZ érte el a legjobb eredményt. A FÕGÁZ képviseletében Koncz László vezérigazgató vette át a díjat, melynek kapcsán elmondta, hogy a 3. alkalommal elnyert díj elismerése és egyben fontos mércéje a társaság folyamatos megújulási készségének és erőfeszítéseinek, melyet ügyfelei magas színvonalú kiszolgálása érdekében tesz.
Hozzátette, hogy a MEH által előírt színvonalmutatóknak való megfelelésen túl, a cégcsoport számára a legfontosabb, hogy ügyfelei valós igényeinek feleljenek meg mind az ügyfélkiszolgálás, a korszerű infrastruktúra és kiegészítő szolgáltatások terén. A szakember szerint egyre inkább fontossá válik az ügyfélszolgálatok és a hozzáadott értéket képviselő termékek szerepe a jelenlegi piaci környezet támasztotta új kihívások idején, amikor az azonos területen működő egyetemes szolgáltatók nem árkülönbözet alapján versenyeznek a fogyasztókért, hiszen területileg meghatározott, egységes hatósági árak vannak érvényben.
A vezérigazgató hozzátette, hogy a FÕGÁZ vidéki, új szolgáltatási területén részben az ELMÛ/ÉMÁSZ irodákra támaszkodva részben önállóan nyitott ügyfélszolgálati irodáinak háttértámogatására megerősíti telefonos ügyfélszolgálatát és a háttérfeldolgozásokat végző munkaterületeket is, valamint új, a fogyasztók számára valós értéket jelentő termékek fejlesztésén is dolgoznak. A vezérigazgató beszélt arról is, hogy az Emfesz megszűnése kapcsán előtérbe került, hogy a szolgáltató-váltási folyamatból milyen tanulságokat kell levonni, a kereskedőváltás jövőbeni folyamataink automatizálása, gyorsítása érdekében.
Az ÉMÁSZ-t képviselő Dr. Kövesdi Zoltán igazgatósági tag a díjjal kapcsolatban kihangsúlyozta, hogy a cégcsoport munkájának további fejlesztése szempontjából nagy jelentősége van a fogyasztóvédelmi szervekkel való együttműködésnek, hiszen gyakorlatilag lehetetlen az ELMÛ-ÉMÁSZ csoport mind a két millió ügyfeleinek igényeit egyedileg felmérni. Az elmúlt időszak eredményeinek kulcsát abban látja a szakember, hogy a csoport nagy erőket fordított a hagyományos szolgáltatói feladatokon túlmenő olytevékenységekre, melyek célja az ügyfelek energia- és környezettudatos magatartásának ösztönzése: a gyermek és fiatalkorúakat megcélzó "Energiasuli", a "Fizibusz" projektek, illetve a felnőtt korosztálynak szóló "Energiapersely" program. Dr. Kövesdi Zoltán szerint fontos, hogy ebben a konzervatív iparágban is sikerült olyan innovációs környezetet kialakítani, melynek révén a csoport elsőként állíthatta föl Budapesten az első, a villamos autózást szolgáló "villanybenzinkutat".
A szakember szerint az egyre szűkösebben rendelkezésre álló természeti erőforrások világában ezen projektek folytatása elengedhetetlen, hiszen a magyar társadalom energiatudatossága még ma is csekély, és habár szinte mindenki magasnak tartja az energia számlákat, kevesen tudják, hogy milyen módszerekkel lehetséges ténylegesen csökkenti a rezsi költségeket.