Kitekintő
Ingyenesen hívhatók az ügyfélszolgálatok
2011. március 6.
Jövő évtől ingyenesen hívhatók az ügyfélszolgálatok Németországban. A fogyasztóvédők elérték, hogy a cégek nem várathatják ügyfeleiket saját pénzükért, a várakozáshoz nem társul zenés felár.
A bosszúság közismert: kedvezményes számán hívjuk valamelyik szolgáltató-céget. Először reklám-szöveget hallunk, majd különböző gombok nyomogatásával telik az idő. Végre ügyintézőhöz kapcsolna a rendszer – ám azok foglaltak. Várunk, zenét hallgatunk, további percekig – s mindez, a kedvezményes tarifa ellenére, nem kis pénzünkbe kerül.
A német fogyasztóvédő szervezetek elérték, hogy a kormány – az EU irányelveire hivatkozva - véget vet ennek a sajátos gyakorlatnak. A hívás első két perce ingyenes lesz, majd 2012 elejétől a teljes beszélgetés. A késedelmet a műszaki átállással indokolják. A fogyasztóvédők szerint az utóbbi szempont alaptalan, hiszen műszakilag 6 hónap elegendő az átállásra.
A módosított német távközlési törvény egyébként kimondja majd, hogy költözés, vagy szolgáltató-váltás esetén a szolgáltatás legfeljebb egy napra szünetelhet és az ügyfél akkor is megtarthatja hívószámát, ha a szerződés lejárta előtt választ másik szolgáltatót. A „hűség”-szerződések ugyanakkor a jövőben legfeljebb egy évre szólhatnak majd. Amennyiben a szolgáltatók nem tartják a váltással kapcsolatos előírásokat, az ügyfélnek a jövőben csak a kivetett díj felét kell megfizetnie.