Szolgáltatás
Megéri válaszolni a fogyasztónak
2013. március 21.,
Médiainfo/Ipsos
A márkák számára létezik egy pofonegyszerű módja annak, hogy fenntartsák az internetes érdeklődést, de sokan a jelek szerint még sincsenek tudatában ennek. A brandek súlyos pénzeket áldoznak mindenféle látványos akciókra annak érdekében, hogy ezt elérjék, miközben a legelső, legegyszerűbb lépést sokan kihagyják.
A felmérésből kiderült az is, hogy a nők sokkal jobban értékelik a válaszadást a férfiaknál, de kimagaslóak ebből a szempontból az 50 és 64 év közöttiek, a házasságban élők és a magasan képzettek is.
Az online kommunikáció és marketingtevékenység napjainkra talán legfontosabbá vált eleme és célja a fogyasztói aktivizálás, a bevonás, az elköteleződés, vagyis az engagement.
Az Ipsos friss felméréséből kiderült: a márkákat az interneten követő felhasználók mintegy harmada (30%) számára a brandhez való kötődést jelentősen erősíti, ha választ kap emailes vagy más úton feltett kérdéseire. Vagyis: azzal az egyszerű módszerrel, hogy reagálnak reménybeli vásárlóik mondanivalójára, a márkák célcsoportjuk jelentős hányadát láncolhatják még jobban magukhoz. Ez főleg a konkrét kérdések, problémák esetében fontos, de ha a követő nem feltétlenül számít válaszra (például azért, mert nem kérdést tett fel, hanem mondjuk csak hozzászólt valamihez), sok esetben még pozitívabb élményt okozhatnak a cégek a reakcióval.
A fenti arány persze országról országra változik. Magyarországon például a világátlagnál kevesebben, 22 százaléknyian válaszoltak a kutatók azt firtató kérdésére, hogy a világhálón követett márkák mit tesznek a kapcsolat fenntartása érdekében, azzal, hogy megválaszolják a megkereséseket. Az országos átlagot jelentősen felfelé húzzák a cégtulajdonosok, akik esetében 45 százalékos a mutató, illetve a kis keresetűek (27%) és az alacsony végzettségűek (27%).