Szolgáltatás
Fogyasztóbarát biztosító
2013. március 5.,
MTI
Második alkalommal hirdették meg az „Év Fogyasztóbarát Biztosítója” pályázatot. Az elbírálás során a korábbinál nagyobb hangsúlyt fordítanak majd a társaságok fogyasztóvédelmi statisztikáinak, illetve a panaszügyek, a PSZÁF határozatok és bírságok elemzésére, valamint a Pénzügyi Békéltető Testülettel folytatott együttműködésre.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete és a Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft. által másodszor kihirdetett pályázat célja az, hogy a biztosítók az üzleteik kialakítása során minél jobban vegyék figyelembe a fogyasztók érdekeit.
A pályázatokat a kiírók által felkért fogyasztóvédelmi és biztosítási szakemberekből, szakújságírókból, valamint a MABISZ által delegált szakemberből álló zsűri értékeli, előre rögzített szempontok alapján.
Siklósi Máté, a Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft. ügyvezetője elmondta: a tavalyi tapasztalatok alapján több ponton módosultak a kiírás és az értékelés szempontjai is. A pályázóknak tíz helyett hét kifejtendő kérdésben kell bemutatniuk, hogy üzletmenetük, tevékenységük különböző területein milyen intézkedéseket hoztak ügyfeleik kényelme, biztonsága érdekében.
Az eredményhirdetés május 15-én lesz, a győztes egy évig használhatja a védjegyként is bejegyzett, az Év Fogyasztóbarát Biztosítója címet. A díjat tavaly a K&H Biztosító nyerte.