Keresés a tartalomban:
Pénzügyek

Mit várunk az online ügyintézéstől?

2012. március 26., biztositasiszemle.hu
Címkék: biztosítás internet gépjármű felelősségbiztosítás casco internetes ügyintézés
Az ár mellett a kényelem is elsődleges szemponttá vált a pénzügyek, a biztosítási ügyintézés kapcsán. Az online biztosításkötési lehetőségek száma egyre nagyobb, az oldalak látogatottsága is folyamatosan nő.
Az Union Biztosító által végzett friss kutatás szerint a lakosság 40%-a elért lehet valamilyen típusú online biztosítással, és az eredmények arra is rámutatnak, melyek a leggyakoribb ügyféligények az online ügyintézés kapcsán.
 
Akár banki, akár biztosítási ügyintézésről van szó, az ügyfelek egyre inkább az online felületeket részesítik előnyben. Ugrásszerűen növekszik az internetes ügyintézéssel kapcsolatos oldalak népszerűsége: jövőre akár másfélszeresére is nőhet az e-megoldásokat rendszeresen használó ügyfelek száma hazánkban.
 
Az online biztosítások a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás tömeges webes kötésével nagyon elterjedtté váltak, így már nem egy szűk réteg felségterülete ez a fajta biztosításkötés. – mondta el Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója. Az ár és a kényelem mellett az adott online felület egyszerűsége és érthetősége kulcsfontosságú az ügyfelek számára.”
 
A biztosító friss kutatási eredményei szerint az online biztosításkötések kapcsán a leggyakrabban előforduló termékek között az első helyen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás áll, hiszen a kötelezővel rendelkezők 85%-a az interneten kötötte meg biztosítását. Ezt követi a casco (60%), valamint az utasbiztosítás (40%). A lakásbiztosításokat – bár nagyon elterjedtek a lakosság körében – kisebb arányban (19%) kötik meg az online felületeken, nem is beszélve a balesetbiztosításokról (9%), hiszen azokat leggyakrabban valamilyen más termék (többnyire élet- vagy lakásbiztosítás) részeiként igényelték a megkérdezettek.
 
A kutatásban résztvevők a személyes tanácsadás jelentőségét hangsúlyozták a szó szoros értelmében vett öngondoskodási célú élet-, és egészségbiztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatban.
 
„A megkérdezettek érve az volt, hogy ezek a típusú biztosítások személyes dolgok, amelyet nem egy évre, hanem húsz-harminc évre kötünk” – emelte ki Maják Viktor.
 
A nem-életbiztosítások terén az online ügyintézés népszerűsége nem csupán a biztosításkötések esetében jelentős, hanem azokban az esetekben is, amikor már meglévő biztosítással kapcsolatos ügyintézésről van szó. A kutatás érdekes eredménye, hogy a megkérdezettek teljesen elfogadhatónak találják, és nagyon nyitottan reagáltak a biztosítótársaságok Facebookon való jelenlétére, és azt is elképzelhetőnek tartják, hogy egy biztosítót akár ismerőseik közé is felvegyenek.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez