Élelmiszer
Emelkedő árak – a csoki nyúl a legnépszerűbb
2012. március 20.,
MTI
Az idén tovább nő a minőségi termékek részesedése a húsvéti édességek piacán, az emelkedő árak miatt az értékesítések volumene azonban várhatóan csökkenni fog.
Az idén várhatóan néhány százalékkal tovább nő a minőségi termékek eladása, és tovább szorul vissza a bevonó masszából készült édességek aránya. Az elnök szerint a húsvéti forgalom értékben meghaladhatja a 3 milliárd forintot, a bővülést azonban elsősorban a népegészségügyi termékadó bevezetése okozza, amely kilogrammonként mintegy 10-15 százalékos, 130 forintos drágulást okozott a termékkörben.
Ugyanakkor a szakember szerint az emelkedő árak várhatóan mintegy 10 százalékkal csökkentik a fogyasztást, így a húsvéti édességforgalom nem éri majd el a múlt évi 850 tonna körüli mennyiséget.
A Nielsen piackutató szerint az előző időszakban évről évre csökkenő forgalmat regisztráltak, tavaly változott csak kedvezően a trend: 2011-ben 11 százalékkal nőtt, csaknem elérte a 3 milliárd forintot a húsvéti édességek és ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma.
Legnépszerűbb termék évekig a csokoládétojás volt, az utóbbi két év húsvéti szezonjában azonban a nyúl "került az élre", legalábbis értékben. Tavaly a csoki nyúl piaci részesedése 39, a tojásé 38 százalék voltot ért el.
A Nielsen szerint tovább nőtt a kereslet tejcsokoládé iránt. A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy a kisebb, elsősorban a mogyoróból, vagy dióból készült nugátra koncentráló gyártók egy része kevesebbet értékesített. Ugyanakkor erősödött több nagy édesipari vállalat, amely elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozza meg a vásárlókat.
A Nestlé Hungária Kft. az idei szezonra mintegy 1.300 tonna húsvéti csokoládé figurát gyártott a diósgyőri üzemben, ez mintegy 5-10 százalékos termelésnövekedés az előző évhez képest. Ennek 80 százalékát - több mint kétmilliárd forint értékben - kifejezetten exportra termelte a cég, három kontinens 20 országába.