Keresés a tartalomban:
Pénzügyek

Extra díj a csekkes fizetéseknél?

2012. március 19., hwsw.hu
Címkék: csekk Telekom extra díj banki utalás papírszámla adminisztrációs dj
Újra előtérbe kerülhet a 2008-ban egyszer már nagy port kavart "csekkdíj-botrány": a Magyar Telekom a napokban tájékoztatta előfizetőit, hogy májustól a kiküldött - és postán befizetett - sárga csekkek után extra díjat számláz ki.
Az új gyakorlat bevezetését környezetvédelmi okokkal indokolja a vállalat, az intézkedést bírálók szerint ez azonban hátrányosan érintheti azokat, akik nem rendelkeznek bankszámlával, így elsősorban a kisnyugdíjasokat.
 
Az adminisztrációs költséget nem csak azoknak kell megfizetni, akik sárga csekken teljesítik a befizetést, hanem azoknak is, akik a Magyar Telekom valamelyik értékesítési pontján, a T-Pontokban fizetik be az összeget. A Telekom hivatalos álláspontja szerint a díjtétel bevezetése elsősorban környezetvédelmi célokat szolgál, ez az érvelést azonban nem támasztja alá az a tény, hogy azoknak az ügyfeleknek nem kell megfizetniük a díjat, akik – bár kapnak sárga csekket – mégis banki átutalással rendezik a számlájukat.
 
A Magyar Telekom a sárga csekkes befizetés mellett számos megoldást kínál a számlán szereplő tételek kiegyenlítésére, így a banki csoportos beszedési megbízás mellett a számlák elektronikus formában is érkezhetnek a cég által üzemeltetett Távszámla oldalra. Emellett a T-Mobile és T-Home ügyfelek a szolgáltató internetes ügyfélszolgálatán is befizethetik a díjakat, bankkártyával. Új módszer emellett a számlabefizetés a MasterCard okostelefonos alkalmazásával. A Magyar Telekom a kiküldött tájékoztatóban az elektronikus számlakezelési és befizetési mód használatát javasolja ügyfeleinek.
 
A fenti megoldások ugyanakkor hátrányosan érinthetik azokat az ügyfeleket, vagy felhasználókat, akik nem rendelkeznek bankszámlával - ezt a réteget jellemzően az elmaradottabb régióban élő kisnyugdíjasok teszik ki, akikre ráadásul az alacsonyabb jövedelemszint miatt nagyobb terhet is ró egy ilyen intézkedés.
 
A papírszámlához kapcsolódó adminisztrációs díj bevezetésébe 2008-ban a UPC-nek egyszer már beletört a bicskája: a távközlési szolgáltató akkor csak 100 forintot kívánt külön kiszámlázni ügyfeleinek a sárga csekkes befizetés után, a heves tiltakozások után egy hónappal a bevezetés után megszüntette a cég ezt a díjtételt.
 
A 2008-as eset kapcsán az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület, az APEH és a GVH is vizsgálódott.
 
A bankszektorban régóta alkalmazott számlaküldési díjat ettől függetlenül zavartalanul alkalmazza a telekom szektorban a Telenor, mely szintén 2008-ban vezette be a "telefonszámla befizetési díjat". A cég azokban az esetekben számláz ki bruttó 127 forintot ügyfeleinek, ha csekken, vagy valamelyik értékesítési ponton fizetik be a számlát - a Magyar Telekom ugyanezt a gyakorlatot kívánja követni. Hasonló díjat alkalmaz a Telenoron kívül az Invitel és a Digi is, a Vodafone azonban a pozitív megkülönböztetést választotta, vagyis aki elektronikus számlát kér a mobilszolgáltatótól, annak 200 forintot elengednek a havi költségeiből.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez