Pénzügyek
Tájékozott ügyfelek a biztosítási piacon
2012. március 12.,
MTI
A potenciális ügyfelek 70 százaléka alaposan körülnéz az interneten, mielőtt biztosítást kötne, ezért felértékelődtek a biztosításokat összehasonlító honlapok - közölte a 23 országban 24 ezer biztosított megkérdezése alapján készült felmérése alapján az Ernst & Young az MTI-vel.
A felmérés szerint a magyarok elsősorban a nem életbiztosítás jellegű biztosítások megkötése előtt tájékozódnak az összehasonlító honlapokon. Miután az alkuszok működtetik az ilyen honlapok többségét, folyamatosan nő azok piaci részesedése.
A felmérés a magyar biztosítási piac szűkülését vetítette előre, ez igaz az élet- és a nem élet jellegű biztosításokra is. A válság miatt a megtakarítási jellegű életbiztosítások nem növekszenek, viszont - az adó- és járulékmentesség miatt - teret nyerhetnek az egészségügyi biztosítások.
A teljes mintában a biztosítókkal szembeni elégedettségi index a 7-es szinten áll, a 10 pontos skálán, amely megfelelőnek mondható - közölte az Ernst & Young. A megkérdezettek kifogásolták, hogy a biztosítók nem jutalmazzák az ügyfelek hűségét, illetve a szolgáltatások színvonala alacsonyabb más iparágakhoz képest.