Keresés a tartalomban:
Pénzügyek

Bankváltás: egyszerűbb, mint gondolnánk

2012. március 18., Kosár/CI
Címkék: Fogyasztóvédelmi Világszervezet CI Fogyasztói Világnap
Az idei Fogyasztói Világnap témája a "pénzügyi szolgáltatók közötti váltás" volt. A Fogyasztóvédelmi Világszervezet (Consumers International - CI) ebben az évben felszólította a bankokat arra, hogy tegyék egyszerűbbé a fogyasztók számára a folyamatot.
A felmérések Ausztráliában, és az EU öt országában (Belgium, Olaszország, Portugália, Spanyolország és az Egyesült Királyság) arra utalnak, hogy a fogyasztók több mint fele hoz döntést arról, hogy bankszámlát cserél és magát a folyamatot is egyszerűnek találja.
 
A fogyasztók, akik szolgáltatót váltottak, az okok között említették, hogy nézeteltérésük volt korábbi bankjukkal, vagy a díjak és illetékek ésszerűtlenek voltak. Beszámoltak arról is, hogy az új vállalkozásnál jobb szolgáltatást kaptak. Egy másik fontos motiváló erő: a jobb kamatláb.
 
A CI tagszervezetei által végzett felmérés azt is megmutatja, hogy a fogyasztóknak legalább az egyötöde szeretne bankot váltani, ám nem teszik azt meg, mivel azt túl komplikáltnak találják. Sokan úgy érzik, hogy nem valószínű, hogy jobb, vagy kedvezőbb szolgáltatásokat kapnak egy új bankban, vagy a folyamatot túl időigényesnek érzik.
 
„Bár a fogyasztóknak több mint a fele vallja, hogy a bankváltás folyamata egyszerű, még mindig jelentős számban vannak elégedetlen ügyfelek, akik úgy érzik ez túl bonyolult” – mondta el Helen McCallum, a Consumers International főigazgatója. „A Bankoknak biztosítani kell a váltás egyszerűségét. Ha ez egyszerű és kockázatmentes lesz, akkor arra fogja ösztönözni a fogyasztókat, hogy más pénzügyi szolgáltatót vegyenek igénybe, mely így növelni fogja a versenyt, és jobb kínálatot, szolgáltatásokat fog teremteni” – tette hozzá a főigazgató.
 
Az innovatív ötletek, mint például az átruházható, - vagy hordozható - bankszámlaszámok is jelentős szerepet játszanak abban, hogy ösztönözzék a fogyasztókat más szolgáltatók keresésére. Az Egyesült Királyságban a fogyasztók 43 százaléka, Spanyolországban pedig 67 százaléka említette, hogy nagyobb valószínűséggel mennének más szolgáltatóhoz, ha hordozható lenne a bankszámlaszámuk.
 
Az adatok - melyek idén a Fogyasztóvédelmi világnapon jelentek meg március 15-én - arra utalnak, hogy még többet kell tenni azoknak a fogyasztóknak az ösztönzésére, akik, akkor sem állnak tovább, ha elégedetlenek a szolgáltatással. A CI éppen ezért arra szólítja fel a bankokat, hogy vállalják fel a bankváltási folyamatot és tegyék azt könnyebben érthetővé.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez