Szolgáltatás
Udvariatlan eladók
Az eladók fele nem mosolyog, nem köszön és nem segít
2013. május 7.,
marketinginfo
A Mapei Kft. 150 építőanyag és burkolatkereskedőnél végzett próbavásárlásokon alapuló kutatást, melynek során az első benyomás megdöbbentő volt: a felkeresett üzletek 52 százalékában nem mosolyogtak az eladók, 45 százalékukban pedig még csak nem is köszöntek.
Ennél is kedvezőtlenebb képet mutat, hogy az üzletek 59 százalékában egyáltalán nem érdeklődtek a vevő szándékáról, hogy mi a problémája, vagy éppen mit szeretne. A cég szerint a lehetőségek 70 százalékát "elpuskázzák" a kereskedők az udvariatlan eladók miatt.
Az eladók 80 százaléka nem kezelte a próbavásárlók kifogásait, "ha nem, hát nem" attitűddel álltak a feltett kérdésekhez. Ugyancsak rosszul fest, hogy szinte sehol (92 százalék) nem segítették gyártói akció ajánlásával az érdeklődőket, és az esetek 86 százalékában nem ajánlottak szakembert a tanácstalan vevőknek. Összességében az eladók 62 százaléka nem mutatott megfelelő szakmai felkészültséget.
A helyzetet látva a Mapei Kft. a MÉBKER (Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózata) keretében útjára indította az Értékesítési Akadémiát, melynek első képzése a napokban került megrendezésre.
Az első alkalommal megrendezésre kerülő Értékesítési Akadémián hét kereskedés munkatársai vehettek részt. A rengeteg gyakorlással és szituációs gyakorlatokkal teletűzdelt három napos képzés célja az volt, hogy a résztvevők hatékony értékesítési folyamatokat építsenek fel.
Az idei évben még további két alkalommal kerül megrendezésre az a MÉBKER Értékesítési Akadémia, ahol a tervek szerint és összesen mintegy harminc partner kereskedés munkatársainak képzéséra kerül sor.