Szolgáltatás
Tesco online bevásárlás
“Drive-in” szolgáltatás indul
2013. május 30.,
Élelmiszer Online/SV
Nyugat-Európában már népszerű a drive-in, vagyis begyűjtős vásárlási módszer: a vásárló online megrendeli a szükséges árukat, majd egy előre egyeztetett időpontban beáll autójával az átvételi „pick up” pontra, átveszi az összekészített csomagot, fizet, és már mehet is tovább. Az új, drive-in szolgáltatás bemutatóján a Tesco online bevásárlás első két hónapjának tapasztalatait is összegezte Őri Gergely, e-kereskedelmi üzletágvezető.
A lényeg, hogy a bevásárlást kísérő számos kellemetlen, járulékos elem, mint vásárlási stressz, tömeg, sorban állás, kihagyhatatlan pénzcsalogató akciók, elcsábulás a kasszáknál vagy a CD-osztályon ezzel a megoldással gyakorlatilag nullára csökkenthető.
Az egyelőre csendesen induló új szolgáltatást szűk szakmai, sajtónyilvános bejáráson mutatta be Őri Gergely, a Tesco e-kereskedelmi üzletágvezetője. Elmondása szerint a Tesco online bevásárlás elindulása óta eltelt két hónap felülmúlta várakozásaikat: 20 ezer vásárló regisztrált, s több mint 10 ezer kiszállítást teljesített az üzletlánc. A vásárlás értéke is figyelemreméltó, az online kosárérték a hagyományosnak átlag 7-8-szorosa, ez - az Egyesült Királyságot kivéve – Európában Magyarországon a legmagasabb.
A fogyasztói szokások részletes elemzése a következő hónapokban várható, annyi azonban már most is elmondható, hogy leginkább a magasabb átlagjövedelmű, illetve a valamiért az otthonukhoz kötött vásárlók – kismamák, mozgássérültek, autóval nem rendelkezők - használják rendszeresen az online bevásárlást. „Rengeteg pozitív visszacsatolást kaptunk vásárlóinktól, magunk sem gondoltuk, hogy ennyire jól fogadják majd a magyarok ezt az új szolgáltatást.
Az eredeti terv szerint az indulástól számított három éven belül 100%-os országos lefedettséget biztosítana a Tesco az online bevásárlásra.
A fogyasztói visszajelzéseket, javaslatokat összegyűjtjük és megpróbáljuk még felhasználóbarátabbá tenni az online felületet” – mondta a szakember és hozzátette, hogy a megnövekedett igény újabb teherautók vásárlását tette szükségessé: „20 autóval kezdtük a kiszállítást, most rendeljük a következő 40-et”.
Az online bevásárlás egyelőre Budapesten érhető el, a megrendeléseket három hipermarket, a bécsi úti, a budaörsi és a pesterzsébeti Megapark szolgálja ki, egyelőre a drive-in megoldás is e három hipermarket parkolójában felállított korszerű, hűtött részleggel felszerelt pontokon érhető el. Fontolgatják, hogy 4-5 megyeszékhelyen is elinduljon az online bevásárlás és a begyűjtős rendszer.
Aki tehát még annyi kötöttséget sem szeretne, hogy a megadott kiszállítási időben otthon legyen, vagy nyaralás előtt nem kíván órákig bolyongani a hipermarket polcai között, esetleg Debrecenből cipelni a Balatonig a családi ellátmányt, annak tökéletes megoldás lehet az időzített, drive-in bevásárlás a neki legmegfelelőbb átvételi ponton. Ráadásul a szolgáltatási díj is elhanyagolható: a házhozszállítási díj fele, vagyis 450 Forint. Mivel a webshop okostelefonra optimalizált, ezért arra is van lehetőség, hogy a kiszállítási-átvételi nap előtt a leadott rendelést akár telefonon keresztül is módosítsa a vásárló.