Szolgáltatás
Az ügyféltapasztalat a legfontosabb
2013. május 14.,
marketinginfo
A digitális médiának köszönhetően megnőtt a publikussá vált fogyasztói panaszok száma. Egy nagy-britanniai kutatás szerint 12 milliárd fontot buknak el a cégek évente az elégtelen ügyfélszolgálaton.
A fogyasztók 14 százaléka a közösségi médiában posztolja megjegyzéseit, ha elégedetlen az adott szolgáltatással.
A kutatásban idén március során 2034 brit felnőttet szondáztak és megállapították, hogy a fogyasztók 92 százaléka az elmúlt évben legalább egyszer váltott üzletet, vagy szolgáltatót elégedetlensége miatt. A válaszadók fele azt is elmondta, hogy a váltás azt követően történt, hogy panaszukkal várólistára kerültek az ügyfélszolgálaton- így anélkül hanyagolták az érintett vállalkozást, hogy problémájukról beszámoltak volna.
A digitális platformokon való panasztétel lehetőségét csaknem egyötödnyivel (19 százalékkal) többen használják a válaszadók, mint azt a tavalyi kutatás megállapította.
"A fogyasztók erősebb hatást gyakorolnak az üzleti sikerre, mint valaha- és meglepő, hogy sok társaság még mindig nem realizálta ezt jobban. Ügyféltapasztalat a legfontosabb megkülönböztető jegy"- mondja Jonathan Gale, a NewVoiceMedia vezérigazgatója.