Élelmiszer
A Coca-Cola az elhízás ellen
2013. május 9.,
marketinginfo
A Coca-Cola 127 éves születésnapján bejelentette, hogy kampányt indít az elhízás visszaszorításáért . A világcég globális programjával összhangban a Coca-Cola Magyarország is feladatának tekinti, hogy ráirányítsa a közfigyelmet az energia-egyensúly fontosságára és a maga eszközeivel segítse az aktív életmód népszerűsítését.
A Coca-Cola Magyarország kampányt indít annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a bevitt és elégetett kalóriák közti egyensúly megtartásának jelentőségére. A csökkentett, vagy zéró kalóriájú termékkínálat mellett a Coca-Cola május elejétől reklámkampánnyal népszerűsíti az aktív életmódot és a széles termékportfóliójával nyújtotta választás lehetőségét.
"Jelenleg az elhízás világszerte az egyik legégetőbb egészségügyi probléma, szinte minden családot vagy közösséget érint" - mondta Muhtar Kent, a The Coca-Cola Company elnök-vezérigazgatója. "Ezzel mindenkinek szembe kell néznie, mi pedig elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy részesei legyünk a megoldásnak is."
Ezzel egyidejűleg a Coca-Cola 127. jubileumán Georgia állam kormányzójával és Atlanta város polgármesterével együtt olyan programsorozat indítását jelentették be, amely a lakosság rendszeres testmozgását hivatott előmozdítani.
A vállalat többféleképpen igyekszik segíteni a túlsúly és elhízás elleni harcot.
A reklámkampány
Május 6-tól őszig lesz látható az a tévéreklám, amely először állítja középpontba az energia-egyensúly fontosságát, vagyis azt, hogy a bevitt kalóriákat le is kell dolgozni. A vállalat történetében szintén első alkalommal beszél arról, hogy az egy pohár Coca-Cola-ban lévő 88 kcal energiamennyiség mellett hétköznapi testmozgásokkal, mint pl. öt perc futással, fára mászással és leugrással, egy öleléssel vagy akárcsak egy kiáltással mennyi kalóriát égethetünk el. Arra is felhívja a figyelmet, hogy ha az adott napon nincs lehetőségünk a mozgásra, akkor is ügyelhetünk energia-egyensúlyunkra.
Az aktív életmódot népszerűsítő programok
A Coca-Cola-nál több vállalati, illetve márkához köthető program fut immár évek óta, amelyek a rendszeres testmozgásra és az aktív életmód választására buzdítanak.
Amerikában 6 millió fiatal kezdett aktív és egészséges életmódba a Boys&Girls programmal, Európában 88 különböző kezdeményezéssel segítik a rendszeres testmozgás népszerűsítését, természetesen Latin-Amerikában, Indiában és Kínában is futnak hasonló jellegű programok.
Magyarországon a Coca-Cola Testébresztő Program keretében az elmúlt nyolc évben közel 3 millióan sportoltak és próbáltak ki különféle mozgásformákat tömegrendezvényeken.
Lehetőség a választásra
A vállalat világ szinten 500 féle, Magyarországon több mint 40 terméket számláló termékválasztékában az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek hangsúlyos arányban szerepelnek.
A vállalat azokra is gondol, akik nem csak az íz, hanem az összetevők alapján is átgondolják, hogy mit vesznek le a boltok polcairól. Európában például 145 fajta üdítőitalt kínál a cég, ebből 85 alacsony kalória-tartalmú vagy kalóriamentes termék. A cukor és a csökkentett energiatartalmú édesítőszerek mellett tavaly óta a természetes eredetű sztíviát is használja bizonyos termékei édesítésére. Ezek a csökkentett energiatartalmú italok az energia-egyensúly megtartásához is jól működő alternatívát jelentenek.
Világos fogyasztói tájékoztatás
Európában 2006 óta, így hazánkban is a vállalat minden termékének címkéjén feltünteti az adott ital tápértékadatait, 100 ml-re vonatkozó energia- és cukortartalmán kívül közli az irányadó napi beviteli értékeket (INBÉ) is. Ez utóbbi része annak az önkéntes vállalásnak, hogy a csomagoláson világosan látható legyen az adagonkénti kalória-, cukor-, zsír-, telitett zsír- és nátriumtartalom. Így azok a fogyasztók, akik megnézik a címkén szereplő információkat, a Coca-Cola termékek esetében tudatában lehetnek annak, hogy fogyasztásukkal mennyi kalóriát vesznek magukhoz.
Önkéntes reklámozási önkorlátozás
A Coca-Cola önkéntes vállalásként nem reklámozza termékeit általános iskolákban, továbbá nem vásárol olyan médiumokban hirdetéseket, amelyek célközönségének 35%-ánál nagyobb arányt tesznek ki a 12 év alatti gyermekek. Ez egyben egy EU vállalás is (EU Pledge), amelyet 2005-ben kezdeményezett az Európai Bizottság, hogy arra bátorítsa a nagyvállalatokat, kontinens-szerte tegyenek az egészséges életmód előmozdításáért. Ezt fogadta el az a 20 világvállalat, amely azóta aláírta a vállalást. A tagok számának bővülése mellett az EU vállalás az egyes tagállamokban nemzeti szinten is megjelent, így tavaly év végén Magyarországon is, természetesen a Coca-Cola Magyarország részvételével.