A brit diszkont lánc és az amerikai online kereskedő nagyhatalom harca tovább éleződik azzal, hogy a vállalatok egymás piacaiból igyekeznek egyre nagyobb darabot kiharapni.
A fegyverkezésben most a Tesco tett nagy lépést azzal, hogy a Blinkbox on demand moziszolgáltatóját vezető Michael Comish-t kinevezte a teljes csoport digitális menedzserévé. Comish a közeljövőben azon dolgozik majd, hogy a Tesco online szolgáltatásait felhasználóbarátabbá tegye és integrálja az üzletek működésébe. A fent említett netes moziszolgáltató mellett a brit diszkontlánc We7 néven egy zenei streaming oldalt is elindított és hamarosan e-könyveket és értékesít majd, miután tavaly szeptember megvásárolta az erre szakosodott Mobcast nevű kiscéget.
„Nagyon begyorsítunk ezen a téren. Három terméket mutatunk be idén, őszre pedig elkészül a fejlesztőközpontunk ” – idézi a Telegraph Michael Comish-t. A menedzser a digitális előretörés kapcsán megjegyezte, hogy míg két éve senki nem gondolt a Tescóra digitális szórakoztató márkaként, mára a top háromba kerültek Nagy-Britanniában. Comish szerint kevés versenytárs rendelkezik a valódi üzletek és a márkák ilyen kombinációjával. A diszkontlánc csaknem 3 ezer négyzetméteres, jelenleg épülő új fejlesztőközpontjában 350 szakértő dolgozik majd a digitális tartalmak fejlesztésén.
A tempót indokolja, hogy a lap szerint az Amazon is igyekszik betörni a Tesco „felségterületére”, ebben az évben negyven amerikai városban kezdik meg a friss élelmiszerek házhozszállítását és ezt nemsokára nemzetközi terjeszkedés követheti.
http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/epic/tsco/10108761/Tesco-promotes-digital-chief-in-push-against-Amazon.html