Szolgáltatás
Hétvégi telefonos ügyfélszolgálat
2012. június 26.,
NFH
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közel másfél éve indította útjára hétvégi telefonos ügyfélszolgálatát, hogy a fogyasztók esetleges problémáikra szakemberek segítségével találjanak megoldást akár a hétvégén is, amikor a legtöbb hivatal zárva tart.
A hatóság központi segélyvonalat biztosít, amely fogadja a megkereséseket és tanácsot ad a megoldásra váró probléma kezelésére.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörét részben vagy egészben érintő kérdések többsége a szavatossági, jótállási jogok gyakorlásával, a 3 munkanapos cseregaranciával, a 15 napon túli javítási határidővel kapcsolatos.
A legtöbb probléma és kérdés a lábbelikhez kapcsolódó szavatossági jogok kapcsán merül fel, valamint a mobiltelefonok és laptopok vétele és meghibásodása miatt.
A kérdések között nagy számban az interneten vásárolt termék kapcsán gyakorolható elállási jogokról érdeklődnek a fogyasztók, akiknek többsége nincs tisztában az ilyen jellegű vételek során gyakorolható jogaival, annak ellenére, hogy jogszabályi előírás kötelezi a webáruházakat üzemeltetőket a vásárlók jogainak részletes feltüntetésére honlapjukon.
A telefonszámok pénteken 14.00 órától 18.00 óráig,
szombaton és vasárnap pedig 10.00 órától 18.00 óráig érhetők el.
A megadott telefonszámok nem emeltdíjas,
normál mobil díjszabású telefonszámok.
Budapest és vonzáskörzete (egyben központi ügyfélszolgálati telefonszám):
06-30-9-NFH-SOS
Dunántúl:
06-30-576-2574
Észak- és Dél-Alföld, Észak-Magyarország:
06-30-576-2994