A Európai Bizottság új kampányában a 2012-es labdarúgó-Európa-bajnokságra (EURO 2012) utazó szurkolóknak nyújt fogyasztóvédelmi tanácsokat egy új weboldal segítségével.
Június 1-től hozzáférhető egy
új weboldal, amely az UEFA Euro 2012 honlapjáról és számos más weboldalról, többek közt az Európai Fogyasztói Központok oldalairól is elérhető. A weboldal tippeket kínál arra vonatkozóan, hogyan érdemes készülni az utazásra, illetve mik a teendők fogyasztói problémák esetén a Lengyelországban való tartózkodás alatt és a hazatérést követően.
Azok a futballrajongók, akik azt tervezik, hogy élőben nézik meg a 2012-es Európa-bajnokság meccseit, az
új weboldalon tippeket olvashatnak arról, hogyan kerülhetik el az utazást megkeserítő nehézségeket.
A weboldal címe:
http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/uefa_euro_2012/index_hu.htm A Europe Direct Információs Központ szolgálatai minden online kérdésre válaszolnak az általános uniós fogyasztói jogokkal kapcsolatban 23 nyelven, míg a lengyel Federacja Konsumentów fogyasztói szervezet által üzemeltetett fogyasztói információs vonal angol nyelven biztosít jogi támogatást azok számára, akik fogyasztói problémákkal szembesülnek Lengyelországban. A népszerű szállodákban plakátok tájékoztatják a szurkolókat ezekről a szolgáltatásokról.
Az EB idejére egy ingyenes információs vonalat is létrehoznak, amely 2012. június 1-je és július 31-e között lesz elérhető. Ez idő alatt a szurkolók választ kapnak bármely, a lengyelországi tartózkodásuk alatt a fogyasztói jogokkal kapcsolatosan felmerült kérdésükre.
(Ingyenes fogyasztói információs vonal lengyel hálózatból: 800 007 707, fogyasztói információs vonal külföldi hálózatból +48 228 27 5474)