Az egyes áruházak különböző időpontokban kezdik a nyári termékek leárazását, egészen augusztus végéig. A válság hatása, hogy az akciós táblák ugyan nem változnak, de úgy tűnik, az árzuhanások mértéke és a kiárusításba vont cikkek köre szűkebb lehet a korábbiaknál.
Július eleje a kereskedelemben hagyományosan a nyári termékek kiárusításának kezdete. Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) összefoglalója az idén várható trendekről. A kereskedők már ekkor, az első igazi nyári napokon a szokásosnál alacsonyabb árakkal csalogatják a vásárlókat üzleteikbe.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint a gondos vásárló már májusban, júniusban keresi a nyári cikkeket, a kereskedő pedig július elején már látja, mi az, ami jobban, vagy kevésbé fogy. Július elején természetesen a reklám a fő cél, az idő múlásával pedig a kevésbé fogyó készletekre teszik ki az akciós táblát.
Az elmúlt évek válsága sokba került a vásárlónak és a kereskedőnek egyaránt. A kereskedők a válság éveiben szinte folyamatos reklámra, leárazásokra kényszerültek, az engedményeket hirdető táblák mindennapos, állandó kellékei lettek a kirakatoknak (szemben azzal, amikor korábban a raktárakban porosodtak két akciós időszak között).
A leárazás, kiárusítás legfontosabb szabályai: - nem téveszthető meg a vásárló azzal, hogy már a kiárusítás kezdetén nem kapható a meghirdetett termék (minden kereskedő álma, hogy egy nap alatt elkapkodjanak mindent, de sajnos a gyakoribb az, hogy a szállító nem szállít időben)
- a reklámújságban feltüntetett ár a meghirdetett időszakban nem változtatható meg,
- többféle ár esetében a vásárlónak a legkisebbet kell fizetnie
- az „akciós árut nem cserélünk” felirat megtévesztő, a minőségi kifogás ugyanis nem utasítható el a leárazás miatt, kivéve, ha az árengedmény oka egy minőségi hiba, amiért viszont később már nem lehet panaszt tenni.