Pénzügyek
Követeléskezelő társaságok Magatartási Kódexe
2011. november 12.
A Magyarországon működő Hitelintézetek Magatartási Kódexet fogadtak el a lakosság részére hitelt nyújtó pénzügyi szervezetek ügyfelekkel szembeni tisztességes magatartásáról.
A Kódex és az elhúzódó válság felvetette annak szükségességét, hogy a hitelintézetek, közműszolgáltatók és egyéb gazdasági társaságok követeléseinek kezelésével foglalkozó követeléskezelő társaságok is elfogadjanak egy Magatartási Kódexet, amely a Hitelintézetek által elfogadott Kódexre épül.
A Magatartási Kódexet aláíró Követeléskezelő Társaságok 2011. november 8-án létrehozták a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül a Követeléskezelő Szakmai Osztályt.
A Magatartási Kódex célja, hogy a hitelintézetek lakossági nem problémamentes ügyleteit kezelő követeléskezelő társaságok tevékenysége mindenben megfeleljen a hitelintézetek által elfogadott Magatartási Kódexben foglaltaknak és megerősítse a hitelintézeti lakossági adósok és a hitelezők, követeléskezelők közötti kapcsolatban nélkülözhetetlen bizalmat.
A Magatartási Kódex elérhető itt:
http://www.bkik.hu/hir/3058-Megalakult-a-Koveteleskezelo-Szakmai-Osztaly