Élelmiszer
Hogyan etetnek a gyorséttermek: kézikönyv a junk food ellen
2011. szeptember 16.,
Vg online
A Consumers International (CI) nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezet közzétette új, a gyorsételek gyermekeknek szóló marketing üzeneteiről szóló kézikönyvét, amellyel a kormányoknak szeretne segítséget nyújtani az egészségtelen ételek reklámozásának leküzdéséhez.
A fogyasztóvédelmi szervezet több éves tapasztalait felhasználva állította össze a kézikönyvet, amelyet reményei szerint több kormány és illetékes hatóság is használ majd a gyerek-fogyasztóvédelem terén. "A cégek dollármilliárdokat költenek arra, hogy a legkülönböző módszerekkel juttassák el a junk foodot népszerűsítő üzeneteiket a gyerekekhez. Ez a segédlet tömör, de jelentős előrelépés abban, hogy megmutassunk, hogyan próbálják a vállalatok befolyásolni a gyerekek étkezési szokásait" – fogalmazott Helen McCallum, a CI igazgatója.
A szervezet a kézikönyv példái között sorolja fel a KFC reklámját, amely utalványokat ígért azoknak a gyerekeknek, akik meghallják a kifejezetten az ő füleiknek szánt magas hangot a reklám sugárzása alatt. De szintén a negatív példák között találhat a Nestlé, a svájci konszern ugyanis egyik reklámjával azt sugallta, hogy jobban teljesítenek az iskolában azok a gyerekek, amelyek a Koko Krunch reggeliző pelyhet fogyasztják.
A CI egészségpolitikusoknak, fogyasztóvédelmi szervezeteknek és iparági érdekképviseleteknek küldte el az ingyenes segédletet, amelynek apropóját az ENSZ szeptember 19-i egészségügyi konferenciája szolgáltatja. Ma világszerte 170 millió iskoláskorú gyerek elhízott vagy túlsúlyos és 43 millióan már az iskolakezdés előtt is túlsúllyal rendelkeznek.