Élelmiszer
Értjük az élelmiszerek címkéit?
2011. július 20.,
Élelmiszer Online
A magyar fogyasztók nagyobb része tartja pontosnak és hitelesnek azt, amiről az élelmiszerek címkéi tájékoztatnak, mint 28 európai ország átlaga - állapította meg a Nielsen 55 országban végzett felmérésében. Az optimista eredményt némileg árnyalja, hogy a válaszadó magyar fogyasztók 61 százaléka csak részben érti a címkéken szereplő táplálkozási információkat.
A kutatás arra kereste a válaszokat, hogy mennyire bíznak az európai fogyasztók az élelmiszerek csomagolásán, címkéin feltüntetett információkban?
Hazánkban a legtöbben a kalória-, zsír- és vitamintartalomra vonatkozó adatokban bíznak a fogyasztók; sorrendben a megkérdezettek 41, 37 és 35 százaléka. Ugyanakkor 28 európai ország átlagában kisebb azok aránya, akik minden esetben hitelesnek tekintik ezeket a számokat. A kalóriánál kontinensünk átlaga 35, zsírnál 25, vitaminnál 26 százalék.
További sorrend a magyar fogyasztóknál: Mindig bízik a frissességre vonatkozó információban - 34 százalék -, míg a termék bio voltában, illetve mesterséges adalékanyagoktól való mentességében 30-30 százalék. Arról, hogy adott élelmiszert importáltak-e, illetve a termék természetes voltáról 28-28 százalék fogadja el mindig hitelesnek a tájékoztatást.
A tudatos vásárló egyik jellemzője, hogy tájékozódik az élelmiszerek összetevőiről, lényeges sajátosságairól. Például elolvassa a csomagoláson vagy címkén található, fogyasztóknak szánt táplálkozási információkat. De értik-e a fogyasztók a címkéken olvasható információkat? És ha igen, mekkora mértékben? Ezt is felmérte a Nielsen 55 országban, szintén az első fél évben.
Az eredmény: Többnyire érti, amit a csomagoláson olvas, 28 európai ország átlagában a megkérdezettek közel fele, (45 százalék). Arányuk Magyarországon viszonylag alacsony, (31 százalék). Nálunk a válaszadók 61 százaléka csak részében érti a táplálkozási információkat.