Jog
Utasjogok - Tájékoztató kampány a reptereken
Repülőterek Napja
2012. július 3.,
Európai Bizottság
Járatkésés, elveszett poggyász, járattörlés - többek között ilyen esetekben nyújt segítséget az Európai Fogyasztói Központok hálózata a július 4-én huszonnyolc uniós országban, valamint Izlandon és Norvégiában tartandó közös akció keretében.
A határon átnyúló ügyekre specializálódó uniós fogyasztóvédelmi hálózat munkatársai tájékoztatást adnak a légiutasok jogairól és közreműködnek a kereskedőkkel fellépő esetleges konfliktusok megoldásában is.
A Repülőterek Napja elnevezésű rendezvény jó alkalom a nyári szabadságolások előtt arra, hogy a fogyasztók tájékozódjanak jogaikról és így teljes mértékben ki tudják használni a közös piac adta lehetőségeket - fogalmazott az esemény kapcsán Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke.
Háttér
A tavalyi évben az EFK hálózata 28 ezer panaszt fogadott a határon átnyúló vásárlásokkal kapcsolatban. A problémák egyötöde a légi utazással kapcsolatban merült fel, ahol főként a járattörlés, a késések, az elvesztett vagy megrongálódott csomagok okoztak gondot.