Szolgáltatás
Webáruház - három másodperc után elfogy a türelem
Nagyon fontos a kiszállítás és a fizetési módok
2014. január 17.,
Marketing Magazine/Faludi Linda
A brit Marketing Magazine felmérése szerint a fogyasztók többségének mindössze három másodpercig tart a türelme, ha egy weboldal betöltéséről van szó, 80 százalékuk pedig soha nem tér vissza arra az oldalra, ami nem jelent meg elég gyorsan a böngészőjében. A megkérdezett fogyasztók 40 százaléka pedig azért állt el a vásárlástól, mert rejtett költségeket talált.
Nem meglepő, hogy a felmérések szerint a leendő vásárlók több mint 90 százaléka számára a weboldal látványvilága döntő a vásárlás kapcsán, az viszont elgondolkoztató, hogy az adott termék megvételével kapcsolatos döntést a fogyasztók mindössze másfél perc alatt hozzák meg.
A webáruházak tulajdonosai akkor járnak a legjobban, ha alaposan és a valóságnak megfelelően mutatják be az eladásra szánt árut, hiszen a látogatók negyede azért mond le a vásárlásról, mert a termék nem felelt meg a várakozásainak. Önmagában az a tény, hogy egy-egy árucikkről több fotót is közöl az áruház, átlag 58 százalékkal dobja meg az eladásokat, a videós bemutatás pedig tovább növeli az eladás esélyét. A fogyasztók fele úgy érzi, jobban bízhat egy termék minőségében, ha előzőleg megnézett egy róla szóló videót.
A webáruházak jól járnak, ha bátorítják a vásárlókat a termékek értékelésére, hiszen a friss adatok szerint a leendő vásárlók 85 százaléka átnézte az online véleményeket, mielőtt a vételről döntött volna.
Miért megy el a kedvünk a vásárlástól?
Az adatok azt mutatják, hogy a webáruházak jelentős része nem tanult az elmúlt évek fogyasztóvédelmi szigorításaiból, hiszen a megkérdezettek 41 százaléka azért hagyta félbe a vásárlási folyamatot, mert rejtett költségekre bukkant.
A második legjellemzőbb ok a regisztrációs kötelezettség, 29 százalék pusztán emiatt nem vásárolt egy-egy webáruházban. A homályosan megfogalmazott szállítási feltételek és a túl hosszú vásárlási procedúra 11, illetve 10 százalékkal szintén jelentős probléma a fogyasztók számára.
A webáruházak jól teszik, ha jól láthatóan feltüntetik a telefonszámukat is az oldalon, hiszen a megkérdezettek 8 százaléka a telefonszám hiánya miatt mondott le a vásárlásról. Összességében 41-41 százalékot teszi ki azok aránya, akik több információt szeretnének a vásárlás előtt, illetve akik jobb árat keresnek és ezért hagyják félbe a vásárlást. Mindössze 16 százalékra tehető a vásárlási szándék nélkül nézelődő áruházi látogatók aránya.
Nagyon fontos a kiszállítás és a fizetési módok
A megkérdezettek 59 százaléka fontos tényezőnek tartja a kiszállítás árát, 53 százalék pedig kifejezetten a kedvező árú kiszállítás hatására dönt az online kereskedők mellett. Ugyanakkor a webáruházak gyakorlatilag fölöslegesen kampányolnak az aznapi szállítással, hiszen a megkérdezettek 76 százaléka nem tartja fontosnak ezt a lehetőséget.
Elképesztő hatása van viszont a bankkártyacégek logóinak: több mint 80 százalék jobban bízik azokban a webáruházakban, amelyek feltüntetik a VISA, MasterCard, stb. emblémákat. Mi több, a látogatók 59 százaléka nem vásárol, ha nem áll rendelkezésére a kedvenc fizetési módja. Az alternatívák felkínálása önmagában is hasznot hozhat, a válaszadók 40 százaléka jobban bízik azokban az e-kereskedőkben, akik számtalan fizetési módot felkínálnak.