Autó
Ázsia kedvence: a Jeep
2014. január 10.,
Sz.Z.A
A Jeep az elmúlt években újra csúcsformába került. A reklámpiacon is, hiszen Európaszerte feltűnést keltett kiváló kapcsolatuk a legendás torinói futballklubbal, a Juventusszal. 2013-ban minden idők legjobb globális eladásait könyvelhette el a márka.
Összesen 731 565 kocsit értékesítettek világszerte. Sikerüket megmagyarázza, hogy DélKeletÁzsiában 26 százalékkal, Kínában 29 százalékkal erősödtek, de még az USA piacán is izmosodtak A Jeep márka globális eladásai sorban a második évben döntötték meg a korábbi rekordot.
2013ban összesen 731 565 Jeep talált gazdára a világpiacokon, szemben az annak idején szintén rekordnak számító, 2012es 701 626 darabbal. – A Jeep márka eladásai globálisan és az Egyesült Államokban egyaránt negyedik éve emelkednek; az elmúlt két évben egyenesen éves rekordokat értünk el – erősítette meg Mike Manley, a Crysler Group LLC Jeep elnökvezérigazgatója.
A siker titka alighanem a korábbiaknál sokszorta kedvezőbb közúti menetdinamikában és üzemanyagfogyasztásban keresendő, no és abban, hogy mindeközben képesek voltak megőrizni a márkára jellemző legendás terepképességeket.
A Cryslernél különösen elégedettek a Jeep Cherokee teljesítményével: az új modell az értékesítés első két hónapjában több mint 25 ezer példányban talált gazdára. A Jeep márka eladásai világszinten 4, az Egyesült Államok piacát tekintve 3 százalékkal emelkedtek 2012hez képest. Ráadásul 2013ben 26 százalékkal erősödtek meg DélKeletÁzsiában. A világ legnagyobb újautópiacán, Kínában pedig a Jeep 29 százalékkal növelte eladásait.
A csúcssikernek a Grand Cherokee mondható (255 005 eladott négykerekű világszinten), majd jön a Wrangler, a Compass, a Patriot és a Cherokee.