Szolgáltatás
Egyszerűbb, érthetőbb közüzemi számlák
2013. január 18.,
NFH
Évente 25 ezer panaszt kap a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a közüzemi számlákkal kapcsolatban, többnyire a számlák érthetőségével van gond. Természetesen ezeket soron kívül ellenőrizzük és kivizsgáljuk, majd ez alapján megállapítjuk a szükséges szankciókat – nyilatkozta Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója.
Törvénymódosításokat is hajlandó kezdeményezni a rezsicsökkentésért felelős munkacsoport vezetője, hogy érthetőbb közüzemi számlákat kapjanak az emberek. Szerdán egyeztetést kezdeményeztek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal. Az NFH összeállított egy
tájékoztatót, amely abban kíván segítséget nyújtani, hogy a fogyasztók könnyebben ellenőrizhessék, a kézhez kapott számlájukban a szolgáltató valóban a csökkentett hatósági (egység) árat alkalmazta-e.
"Nem lehet tudni, hogy köbméterben vagy kiloJoule-ban számláznak. Még az sem követhető, hogy mi a számlázás alapja, ez attól függ, hogy mit szeretne a gázszolgáltató." A rezsicsökkentésért felelős munkacsoport vezetője az MTV Híradónak azt nyilatkozta: "Ez a gyakorlat egyáltalán nem felel meg fogyasztóvédelmi szempontból a szabályozásoknak, ezért a számlák érthetőségéért szerdán egyeztetést kezdeményeztek a Fogyasztóvédelmi Hatóság vezetőjével."
Magyarország egyik legnagyobb energiaszolgáltató cégének kommunikációs vezetője szerint a sok tétel cége számára is teher, de törvény kötelezi őket arra, hogy milyen és mennyi adatot kell feltüntetniük. Ha a felével kevesebb kötelező adat lenne a számlán, akkor sokkal érthetőbb, átláthatóbb lenne mindenki számára – nyilatkozta Pánczél Andrea, a GDF SUEZ Energia Holding Hungary Zrt. kommunikációs igazgatója.
Év végéig 28 jogszabály is módosulhat a könnyebb átláthatóság érdekében. Az első egyszerűbb számlák jövő év elején készülhetnek el.