Keresés a tartalomban:
Szolgáltatás

Év eleji leértékelés - mire érdemes figyelni?

2013. január 17., penzcentrum.hu
Címkék: árleszállítás akció leárazás garancia csere szavatosság
A karácsony előttihez hasonlóan magas forgalom tapasztalható több budapesti bevásárlóközpontokban A korábbi leértékelési hullámokkal ellentétben idén sok olyan üzlet volt, amely nem fokozatosan növelte az árcsökkentés arányát hanem már január elején 50-70 százalékos kedvezményekkel nyitott.
A kereskedők többsége úgy számol, hogy minél tovább, akár március végéig is kinyújtja a leértékelési szezont, akár úgy is, hogy már csak egy-egy polcot tud megtölteni a vevőcsalogató akciós termékekkel.
 
A Pénzcentrum.hu piaci forrásokból úgy értesült, a 2013-as leárazások látványosan nagy forgalmat generáltak eddig, a vevők szívesen költik a pénzüket az akciós termékekre.
 
A kereskedők gyakorlatilag rákényszerülnek arra, hogy jóval alacsonyabb áron adják termékeiket, vagy legalábbis azok egy részét. Legtöbbjüknek nincs más választása, olcsóbban kell adni az árut, ha meg akar szabadulni készleteitől, a vevők pedig elvárják az árengedményeket.
 
A bevásárlóközpontokban ezekben a hetekben kimondottan jó áron öltözhetünk fel a tél hátralevő részére, de akár a tavaszi szezonra is vásárolhatunk. Jelentősen olcsóbbak most a kabátok, a cipők, bakancsok, csizmák, de akár alsóneműt, nadrágokat is jó áron szerezhetünk be.
 
A műszaki áruházláncok februártól indíthatják be az akciórakétákat, számíthatunk például "áfamentes" napokra (ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a választék jelentős részét 27 százalékos kedvezménnyel kínálják majd. Az idei év érdekes trendje ugyanakkor, hogy - a ruházati üzletekben- már februárban megjelenhetnek a tavaszi, sőt, akár a nyári kollekciók is, így a korábbiaknál jóval hamarabb válogathatunk például a 2013-as rövidnadrágokból.
 
Figyeljünk arra, hogy ha egy akciós terméket vásárolunk, akkor a blokkon ellenőrizzük, hogy ezt valóban a nevezett akciós áron ütötték-e be a pénztárgépbe vagy pedig az eredeti, magasabb áron. Ilyenkor természetesen az alacsonyabb árat köteles figyelembe venni a vállalkozás.
 
Az is előfordul, hogy az adott termékre vonatkozóan egyszerre többféle árat tüntettek fel a polcokon, ekkor az előbbihez hasonlóan ismét a legalacsonyabb összegért vásárolhatjuk meg a terméket.
 
Fontos annak tisztázása is, hogy az árucikken már az akciós árat tüntették-e fel vagy pedig az eredetit és még abból kerül levonásra-e a kedvezmény. A törvény szerint ugyanis a terméken feltüntetett árnak már a véglegesen fizetendő összeget kell tartalmaznia. Azt sem szabad elfelednünk, hogy hiába az akciós ár, a kereskedőt ugyanazon szavatossági és jótállási kötelezettségek terhelik, így bármilyen később adódott probléma esetén nem hivatkozhat a vállalkozás arra, hogy kedvezményesen árusította az adott terméket.
 
Az akciós termékre is van garancia!
 
Sokszor találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudni, hogy akciós termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági, jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől.
 
Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
 
Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezt a lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
 
Azt is jó tudni, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, - ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez