Autó
Nissan Micra Elle: nem csak nőknek!
2013. január 29.,
Szabó Zoltán Attila
Azt hihetnénk, hogy a Nissan Micráról már mindent tudunk. A Nissan automobilja 1982 óta meghatározó modell az autópiacon, összesen 70 országban ismerik és használják. A Párizsi Autószalonon mutatkozott be a Nissan Micra Elle, amellyel a gyártó kifejezetten a hölgyek kegyeit keresi.
Ezt az autót semmilyen divattúlzás nem jellemzi. Megbízható, némiképpen sportos, városban ideális. Hóban, fagyban és még a dűlőutakon is becsületesen helytáll.
Az első generációs Nissan Micra/March 31 éve debütált. A Micra/March második generációja 1992-ben jelent meg, amelyet a már akkor is fejlett technológiának számító CVT váltóval kínáltak. Hasonlóképpen 10 évet kellett várni a harmadik generáció megjelenésére; 2002-ben máraz intelligens kulcs-technológia is része lett a Micra-sztorinak.
A negyedik generáció 2010-ben érkezett. Megkapta a Nissan Start/Stop-rendszerét és az új generációs Xtronic CVT-váltót.. De még mindig ki tudnak eszelni újdonságokat a japánok. A
Én bírtam ezt a kisautót. Annak ellenére kedvelem, hogy a tipikusan „csajszis” autókért nyilvánvalóan nem rajong különösebben a magam fajta, 180 centi fölé nőtt férfiú. Azonban a Nissan Micra Elle vállalható jószág – még nekem is. Mert van ereje. És a márkajelvények, a védőcsík ízlésesen kerültek rá.
A járgány a középszintű felszereltségű Acenta-változaton alapul. Alapfelszerelései közé tartozik az automata légkondicionáló berendezés, a kulcs nélküli bejutást lehetővé tevő intelligens kulcs, a nyomógombos indítás, az elektromosan fűtött és behajtható visszapillantó tükör, a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika.
No és hát vannak itt szép számban látványosságok, különleges dizájnelemek is. Úgymint: panorámatető. Vagy a hűtőrács alsó részén fellelhető krómdíszítések. A krómozott belső ajtókilincsek. A festett könnyűfém kerekek. A tetőspoiler. A csinos üléshuzatok. Illetőleg – külön megrendelésre – az egyesített műholdas navigációs és szórakoztató rendszer.
A motor kulcsfontosságú technológiái közé tartozik a közvetlen benzinbefecskendezés és a kompresszoros feltöltés (ebből ered a DIG-S elnevezés – direct gasoline injection and supercharger). Ez a fajta feltöltési mód több levegőt juttat a motorba a nagyobb hatékonyság és a nagyobb teljesítmény érdekében. Az automobil az 1,2 literes, 80 LE teljesítményű, háromhengeres benzinmotorral, vagy a kifinomult 1,2 literes, közvetlen befecskendezésű, kompresszoros feltöltésű (DIG-S) erőforrással száll harcba a hölgyek kegyeiért.
Nem semmi, hogy ma már egy ilyen autóban nano-kezelt vezérműtengely és karbon-bevonattal ellátott dugattyú-gyűrűket és szelepemelőket találni. Ezen felül a változó teljesítményű olajszivattyú és az alacsony viszkozitású kenőolaj használata is a technológia része. A felsorolt elemek segítségével a súrlódás akár 30 százalékkal csökkenthető, egy hagyományos négyhengeres, hasonló teljesítményű motorhoz képest.
A kocsi tehát nemcsak helyes és kellőképpen agilis, de még csak nem is falánk…