Szolgáltatás
Sok a panasz a gázszolgáltatókra
2013. január 9.,
NFH
A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez 9 hónap alatt, 112 gázszolgáltatókkal kapcsolatos panasz érkezett. A már lezárt ügyek közül 10-ből 6 esetben a fogyasztónak volt igaza. A felügyelőségvezető azt tanácsolja, legyünk nagyon körültekintőek az ellenőrzéskor. A hatóság 2012-ben csaknem 1,6 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a gázszolgáltatókra a feltárt jogsértések miatt.
Egy panaszos esetét 2011 februárban mutatta be a Debrecen Televízió, aki azt állította, hogy hozzá sem nyúlt a gázórához, ennek ellenére mágnesezés miatt 390 ezres bírságot kapott a szolgáltatótól.
Az ellopott gáz miatt, évente mintegy 9 milliárd forintos veszteség éri a megyei szolgáltatót, ezért sajtótájékoztatót tartott, hogy bemutassa, hogyan ellenőrzi és újítja fel a gázórákat.
A legtöbb fogyasztó azt sérelmezi, hogy az ellenőrzéskor leszerelt mérőkön később – a független szakértői vizsgálat után – mágnesezés nyomait találják. A szóvivő szerint az eljárás minden esetben rendkívül alapos.
A szakértő kívülről-belülről, a mérőműszert szétszedve vizsgálja meg, jó alaposan a gázmérőt és csak amikor több jel együttesen arra utal, hogy szabálytalan vételezés történt, akkor állapítja meg ennek a tényét – mondta el Száraz Gábor, a szolgáltató szóvivője.
A mérőhelyi ellenőrzésről felvett jegyzőkönyvet alaposan át kell olvasni, ugyanis egy-egy X-eléssel, az aláírásunkkal is elismerhetjük a szabálytalan vételezés tényét, ezt követően a szakértői vizsgálatok folyamán már csak észrevételt lehet tenni – figyelmeztet dr. Barcsa Lajos, a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója.
A visszaélések miatt a cég jelenleg már csak olyan mérőket szerel fel, amelyek nem mágnesezhetők.