Keresés a tartalomban:
Szolgáltatás

Erőteljesebb fellépést a termékhamisítás ellen!

Rendkívüli közgyűlést tartott a Magyar Márkaszövetség

2013. január 11., Élelmiszer Online
Címkék: FMCG Magyar Márkaszövetség élelmiszer társadalmi szerepvállalás
A több mint félszáz hazai FMCG-céget képviselő Magyar Márkaszövetség Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalában tartott rendkívüli közgyűlésén első ízben mutatták be a márkaiparág gazdasági jelentőségéről és a tagvállalatok társadalmi szerepvállalásáról készült értékfeltáró kutatás eredményeit. A rendkívüli közgyűlésen bemutatták az „Erős márkák, erős Magyarország” című kiadványt, amelyben egy hatpontos szabályozási javaslatcsomagot is felvázoltak.

FMCG

Fast Moving Consumer Goods gyorsan forgó fogyasztási cikkek - kereskedelmi kifejezés, amely a termékeknek, áruknak a gyors forgási sebességére utal. Olyan termékekről van szó, melyek az üzletek polcairól gyorsan elfogynak.  Ezek a tejtermékek, húskészítmények, mélyhűtött termékek, testápolók, takarítószerek, stb. A magyar kereskedelemben elterjedt meghatározásuk: napi termékek.
A tagvállalatok élen járnak a közvetlen munkahelyteremtésben, továbbá komoly szerepük van a hazai beszállítók piacra juttatásában. 2011-ben a szövetség 56 tagvállalata 98 gyártási hellyel rendelkezett Magyarországon, közvetlenül 22 869 főt foglalkoztatva. Tagcégenként az átlagos alkalmazotti létszám 410 fő, ez az országos átlag 70-szerese.
 
A vállalatok közvetlen alkalmazotti körükön túl más iparágakat és munkaköröket is erősítenek. Egy márka jó hírének felépítéséhez piackutatók, mérnökök, minőségellenőrök, csomagolóanyag-gyártók, logisztikusok, marketingesek adják hozzá legjobb tudásukat, vagyis a márkaépítésen alapuló üzleti modellnek nagyon magas multiplikátor hatása van.
 
A tagvállalatokról nyert összképet Ács Tamás elnök azzal egészítette ki, etikus és transzparens cégkultúrákat honosítottak meg hazánkban, továbbá 2011-ben a tagság 73%-a rendelkezett társadalmi felelősségvállalási programmal. Minden második ilyen tagvállalat az egészség, a szociális segélynyújtás és a környezetvédelem területén volt aktív. Az ifjúság, a sport minden negyedik, a kultúra és az oktatás minden ötödik társadalmi felelősségvállalási programmal rendelkező válaszadó cég tevékenységi körében szerepelt.

A tagvállalatok gazdaságerősítő, munkahelyteremtő szerepük megőrzéséhez és erősítéséhez elsősorban kiszámíthatóságot, folyamatos párbeszédet szeretnének. Rámutattak az élelmiszerek kirívóan magas áfájának problémájára, emiatt iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az áfacsalók az állam zsebéből.
 
Üdvözölnék a hatóságok erőteljesebb szerepvállalását a termékhamisítás elleni küzdelemben, és egységes, hatékony kereskedelmi szabályozást sürgetnek az erőfölényes kereskedelmi gyakorlatok ellen, a beszállítók védelmében.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez