Szolgáltatás
Erőteljesebb fellépést a termékhamisítás ellen!
Rendkívüli közgyűlést tartott a Magyar Márkaszövetség
2013. január 11.,
Élelmiszer Online
A több mint félszáz hazai FMCG-céget képviselő Magyar Márkaszövetség Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalában tartott rendkívüli közgyűlésén első ízben mutatták be a márkaiparág gazdasági jelentőségéről és a tagvállalatok társadalmi szerepvállalásáról készült értékfeltáró kutatás eredményeit. A rendkívüli közgyűlésen bemutatták az „Erős márkák, erős Magyarország” című kiadványt, amelyben egy hatpontos szabályozási javaslatcsomagot is felvázoltak.
A tagvállalatok élen járnak a közvetlen munkahelyteremtésben, továbbá komoly szerepük van a hazai beszállítók piacra juttatásában. 2011-ben a szövetség 56 tagvállalata 98 gyártási hellyel rendelkezett Magyarországon, közvetlenül 22 869 főt foglalkoztatva. Tagcégenként az átlagos alkalmazotti létszám 410 fő, ez az országos átlag 70-szerese.
A vállalatok közvetlen alkalmazotti körükön túl más iparágakat és munkaköröket is erősítenek. Egy márka jó hírének felépítéséhez piackutatók, mérnökök, minőségellenőrök, csomagolóanyag-gyártók, logisztikusok, marketingesek adják hozzá legjobb tudásukat, vagyis a márkaépítésen alapuló üzleti modellnek nagyon magas multiplikátor hatása van.
A tagvállalatokról nyert összképet Ács Tamás elnök azzal egészítette ki, etikus és transzparens cégkultúrákat honosítottak meg hazánkban, továbbá 2011-ben a tagság 73%-a rendelkezett társadalmi felelősségvállalási programmal. Minden második ilyen tagvállalat az egészség, a szociális segélynyújtás és a környezetvédelem területén volt aktív. Az ifjúság, a sport minden negyedik, a kultúra és az oktatás minden ötödik társadalmi felelősségvállalási programmal rendelkező válaszadó cég tevékenységi körében szerepelt.
A tagvállalatok gazdaságerősítő, munkahelyteremtő szerepük megőrzéséhez és erősítéséhez elsősorban kiszámíthatóságot, folyamatos párbeszédet szeretnének. Rámutattak az élelmiszerek kirívóan magas áfájának problémájára, emiatt iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az áfacsalók az állam zsebéből.
Üdvözölnék a hatóságok erőteljesebb szerepvállalását a termékhamisítás elleni küzdelemben, és egységes, hatékony kereskedelmi szabályozást sürgetnek az erőfölényes kereskedelmi gyakorlatok ellen, a beszállítók védelmében.