Élelmiszer
Siralmas karácsonyi szezont zárt a Tesco
Az áruházlánc árcsökkentő kampányt indított az őszi-téli vásárlási szezonban, ám a cégvezetők elismerték: az nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A vásárlók pénzét a drága üzemanyagok, és élelmiszerek viszik el.
A Tesco legalább egy éve nyitva tartó üzleteinek eladása immáron a negyedik egymást követő negyedévben hanyatlik, mivel a vásárlók pénzét elviszik a drága üzemanyagok és élelmiszerek. Mindezek alapján a cégvezetés a várakozások alsó széléhez közelítő éves nyereségre számít és 2012-re minimális profitnövekedést jósol - mondták a Bloomberg hírügynökségnek nyilatkozó cégvezetők. A bejelentést több, mint tízszázalékos árzuhanás követte a tőzsdén.
A vállalat szeptemberben hirdette meg Big Price Drop kampányát, amivel meg akarta fordítani a kedvezőtlen trendet és lendületet akart adni eladásainak az őszi-téli vásárlási szezonban. Most azonban kénytelen volt elismerni, hogy a nagy árcsökkentés nem hozta meg a várt eredményt.
A Nielsen piackutató cég szerint a december 24-ét megelőző 12 hétben a négy nagy brit áruházlánc közül a Tesco forgalma bővült a leglassúbb tempóban. Ebben az időszakban 0,4 százalékkal, 28,9 százalékra mérséklődött a vállalat piaci részesedése.
Forrás: napi.hu