Szolgáltatás
MÁV: hétmilliós fogás
2012. január 12.
A kellemesebb utazásért úgy fest, hajlamosak többet áldozni a vasúttal utazók. Igaz, a mai benzinárak mellett ez a „luxus” nem is olyan nagy luxus. A MÁV START Zrt. közlése alapján „négy év után megfordult az utóbbi évek kedvezőtlen folyamata: 2011-ben ismét meghaladta a hétmilliót a feláras vonatokon (InterCity, railjet, EuroCity, EuroNight) utazók száma.”
Az emelkedés a 2010-es évhez képest közel 500 ezerrel több utazást és 7 százalékosnál nagyobb növekedést jelent. A minőségi távolsági forgalomban a legjelentősebb utasszám-növekedés a Budapest–Győr–Hegyeshalom, a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza és a Budapest–Miskolc–Nyíregyháza vonalon volt tapasztalható.
Ennek okai összetettek: fejlesztések, a szolgáltatási színvonal emelése (railjet vonat bevezetése, óránkénti, kétóránkénti IC közlekedés) jelentős mértékben hozzájárult a feláras vonatok növekvő népszerűségéhez, továbbá erőteljes befolyásoló tényező önmagában az is, hogy a távolabbi munkahelyekre történő ingázás és az üzemanyagár-növekedés nyomán mind többen választják a vasutat. „Ugyancsak hozzájárult az emelkedéshez, hogy 2011-ben a vasúttársaság utasbarát ajánlatokat, kedvezményes felárakat hirdetett meghatározott vonalakon és völgyidőnek számító napokon, időszakokban” – tette közzé „marketingbe ágyazott” magyarázatát a vasúttársaság.
Tény, a szerelvényekben közlekedő kocsik – típusuktól függően – egyre gyakrabban kínálnak fel WIFI-szolgáltatást, konnektorhasználatot, pelenkázó-asztalt, kerékpárszállítást, étkezőkocsit. Kővári Zsolt, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: a személyszállító vasúttársaság kiemelt törekvése a távolsági forgalomban közlekedő járműpark színvonalának megújítása, az erre alkalmas járművek számának növelése, illetve a már bevezetett és népszerű IC-szolgáltatások – utazási igényeknek megfelelő – bővítése. A vasúttársaság a közeljövőben megkezdi az IC vonatokon a konnektorok kiépítését, és előkészíti a WIFI szolgáltatás kibővítését is.
Sz.Z.A.