Életmód
Kevesebb készpénztől – az online kereskedésig: tíz fogyasztói trend 2012-re
2012. január 16.,
Trendwatching.com/Kosár
A fogyasztói igények és elvárások folyamatosan változnak majd 2012-ben is, így újabb és újabb trendek jelennek meg. A tavalyi év az online fogyasztói közösségeké, a spórolásé, és a fenntartható fejlődésre való törekvésé volt. Vajon így lesz ez az idén is? A trendwatching.com meghatározó fogyasztói trendjeiből szemezgettünk.
Az új császár - Trendeket fog formálni a gazdaságilag megerősödött Kína. Olyan luxusszolgáltatások jelentek meg, melyeket a tehetős kínai turisták vehetnek elsősorban igénybe. 2011 első felében a kínai turisták 30 millió külföldi utazást tettek meg, ami 20 százalékkal több, mint egy évvel korábban. 2020-ra pedig egyes statisztikák ezt a számot 100 millióra becsülik.
Mindennapi egészség - Manapság sokan a legmodernebb digitális eszközeik segítségével tudják egészségi állapotukat ellenőrizni, amihez elég a megfelelő alkalmazást letölteni.
Sikk a kedvezmény - 2012 az előnyös üzletek, és a kedvezmények éve lesz a fogyasztók számára, és egyre nagyobb divattá válik a különféle márkákhoz kapcsolódó, kedvezményekre való vadászat.
Öko-ciklus - Zöld év kezdődik a márkák számára, ugyanis lehetővé teszik a fogyasztóknak azt, hogy régebben vásárolt, elhasznált termékeiket visszavigyék az üzletbe és később újrahasznosítsák azokat. A trend hamarosan mentalitássá válik.
Készpénz nélkül - Nemcsak a kedvezményes termékek vadászata, hanem a fizetés is másképp zajlik majd. Egyre kevesebben egyenlítik ki a számlát készpénzzel és annak ellenére, hogy 2012-ben még nem fog tömegesen elterjedni a bankkártyás vagy az okostelefonról, fizetőprogramokkal való fizetés, egyre több fogyasztó él ezzel a lehetőséggel.
Az urbánus piramis alján - A fogyasztók nagy része városokban él, ami gyakran kaotikus és nehézségekkel teli. A nagy többség kevés jövedelme ellenére, nyitott minden olyan újdonságra, mely az elektronikus világ eszközeivel áll kapcsolatban, ezért bizonyos termékeket egyenesen az ő igényeiknek megfelelően fejlesztettek ki.
Egyszerűbb alkalmazások - Ebben az évben változáson mennek keresztül az alkalmazások: egyszerűbben és több funkcióval működnek majd, így az emberek életének szerves része lesz tudatni azt, hogy mivel és hogyan töltik az időt, hogy javíthassák a termékek és szolgáltatások minőségét.
Érintőképernyő-kultúra - A 2012-es év az érintőképernyő-kultúra éve lesz, mely egyre népszerűbbé és interaktívabbá válik.
Felesleges? Eladom! - Soha nem volt ilyen egyszerű a jó állapotban lévő holmikkal kereskedni. Új trend a feleslegessé vált, de még jó minőségű holmi online vásárlása - eladása.
Vizualitás - Ismét csak az okostelefon. A termékleírások, és az online tájékozódás szerepét átveszik az okostelefonokra letölthető alkalmazások, így ebben az évben a termék megtekintésével gyűjthetnek a vásárlók információt.