Szolgáltatás
Újragondolják a panaszkezelést a GVH-nál
2011. március 1.
Megújul a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ügyfélszolgálati tevékenysége, hogy gyorsabban és hatékonyabban járjanak el a fogyasztói jelzéseket illetően.
A GVH közleménye szerint az elmúlt években a versenyhivatalhoz érkezett sok ezer, többségükben egyedi sérelemmel kapcsolatos fogyasztói jelzés több mint 90 százaléka nem volt alkalmas versenyfelügyeleti eljárás megindítására.
A növekvő számú fogyasztói jelzések nyilvántartása, kezelése, valamint e jelzések feldolgozása a panaszkezelési rendszer újragondolását tette szükségessé. Ennek érdekében már egy évvel ezelőtt tett lépéseket a hivatal vezetése, a most bevezetésre kerülő változtatások a továbblépést jelentik.
A március 1-jétől megújuló ügyfélszolgálati iroda egyik legfontosabb feladata, hogy a panaszokat előzetesen megszűrje, így a vizsgálók a jövőben hatékonyabban koncentrálhatnak a versenyfelügyeleti eljárásokra. A ügyfélszolgálati iroda célja egy új adatbázis létrehozása is annak érdekében, hogy azon fogyasztói jelzések se vesszenek el, amelyek versenyfelügyeleti eljárás megindításához nem elégségesek.
A változások nem érintik ugyanakkor a bejelentés intézményét, így a fogyasztók a GVH honlapjáról letölthető és megfelelően kitöltött űrlap benyújtásával továbbra is fordulhatnak a versenyhatósághoz.