Keresés a tartalomban:
Autó

A kis Mazda – légiesen könnyed

2011. február 28., Gajdos Tamás
Címkék: Mazda törésteszt sebességváltó
Légies könnyedség (950 kg), az elsősorban ebből és a jó futóműből adódó élvezetes vezethetőség, valamint a számszerűen csekélynek tűnő 86 lóerő ellenére is élményszámba menő dinamizmus jellemzik a Mazda2 1345 köbcentiméteres hengerűrtartalmú benzin-motorral hajtott verzióját.
A 4 méternél rövidebb karosszéria ellenére aránylag tágasnak mondható a beltér: a hátsó soron, ha 3 nem is, de két termetes felnőtt is kényelmesen elfér. Ez persze a csomagtér rovására megy, ami így a kategória átlagánál kicsit kisebb: 250 literes, de még mindig nagyobb, mint a Suzuki Swifté.
 
A kemény kopogós műanyagok ellenére jól összerakott és nem nyöszörgős a műszerfal és környéke, valamint a további illesztések sem. Kár, hogy tesztautónk kormányoszlopa csak magasságban, mélységben nem állítható. Jó fogású, bőrbevonatú és az útról megfelelő visszajelzést adó a kormánykerék, mellyel élvezet terelgetni városban és országúton egyaránt a kis Mazdát. A dinamikus vezetést, a gyors váltásokat segíti a kormányhoz közel, a műszerfal alá szerelt, jól megvezetett, japánosan pontosan kapcsolható 5 sebességes váltó.
 
Praktikus a kétrészes, kisebb tárgyak elhelyezésére kívülről is használható kesztyűtartó és egyébként is jónak mondható az autó pakoló rekesz ellátottsága.
 
A motor finoman, csendesen, mégis igen nagy hatékonysággal működik. A gyári 13 másodperces gyorsulási adatnak ellentmondani látszik a dinamizmus érzete, ami nyilván a jól eltalált és feszesre hangolt futómű-kormánymű páros hatása. A csendes haladást persze az áramvonalas, kicsit jellegtelen szappantartó formájú karosszéria is segíti és ez is hozzájárul a kedvező fogyasztási adatokhoz: vegyes fogyasztásunk 7 liter körül alakult.
 
A biztonság egyre fontosabb szempont mostanában. Nos, a törésteszten nem is volt gond: 5 csillagot kapott a kis japán, de nincs légzsákkikapcsoló, ami érthetetlen spórolás. Így a pici autóban nem tehetünk hordozót a jobb első ülésbe.
 
(A Mazda 2-ről készült videónk előfizetőink számára elérhető!)
 
Óriási a konkurencia-harc ebben a kategóriában, hiszen minden harmadik autót innen választanak az elsősorban családi 2. járművet, vagy még inkább életük első autóját keresők. A Fiat Punto, Peugeot 207, Toyota Yaris, Opel Corsa, VW Polo fémjelezte sorban keményen meg kell küzdeni a piaci pozícióért és ebben nem segíti a kis Mazdát az aránylag magas vételár (Mazda2 (86 LE) TE Pro 3 679 900 forint).
 
Ízelítőül néhány konkurens ára:

Tekintse meg a Mazda 2-ről készült videót!



Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez