Légies könnyedség (950 kg), az elsősorban ebből és a jó futóműből adódó élvezetes vezethetőség, valamint a számszerűen csekélynek tűnő 86 lóerő ellenére is élményszámba menő dinamizmus jellemzik a Mazda2 1345 köbcentiméteres hengerűrtartalmú benzin-motorral hajtott verzióját.
A 4 méternél rövidebb karosszéria ellenére aránylag tágasnak mondható a beltér: a hátsó soron, ha 3 nem is, de két termetes felnőtt is kényelmesen elfér. Ez persze a csomagtér rovására megy, ami így a kategória átlagánál kicsit kisebb: 250 literes, de még mindig nagyobb, mint a Suzuki Swifté.
A kemény kopogós műanyagok ellenére jól összerakott és nem nyöszörgős a műszerfal és környéke, valamint a további illesztések sem. Kár, hogy tesztautónk kormányoszlopa csak magasságban, mélységben nem állítható. Jó fogású, bőrbevonatú és az útról megfelelő visszajelzést adó a kormánykerék, mellyel élvezet terelgetni városban és országúton egyaránt a kis Mazdát. A dinamikus vezetést, a gyors váltásokat segíti a kormányhoz közel, a műszerfal alá szerelt, jól megvezetett, japánosan pontosan kapcsolható 5 sebességes váltó.
Praktikus a kétrészes, kisebb tárgyak elhelyezésére kívülről is használható kesztyűtartó és egyébként is jónak mondható az autó pakoló rekesz ellátottsága.
A motor finoman, csendesen, mégis igen nagy hatékonysággal működik. A gyári 13 másodperces gyorsulási adatnak ellentmondani látszik a dinamizmus érzete, ami nyilván a jól eltalált és feszesre hangolt futómű-kormánymű páros hatása. A csendes haladást persze az áramvonalas, kicsit jellegtelen szappantartó formájú karosszéria is segíti és ez is hozzájárul a kedvező fogyasztási adatokhoz: vegyes fogyasztásunk 7 liter körül alakult.
A biztonság egyre fontosabb szempont mostanában. Nos, a törésteszten nem is volt gond: 5 csillagot kapott a kis japán, de nincs légzsákkikapcsoló, ami érthetetlen spórolás. Így a pici autóban nem tehetünk hordozót a jobb első ülésbe.
(A Mazda 2-ről készült videónk előfizetőink számára elérhető!) Óriási a konkurencia-harc ebben a kategóriában, hiszen minden harmadik autót innen választanak az elsősorban családi 2. járművet, vagy még inkább életük első autóját keresők. A Fiat Punto, Peugeot 207, Toyota Yaris, Opel Corsa, VW Polo fémjelezte sorban keményen meg kell küzdeni a piaci pozícióért és ebben nem segíti a kis Mazdát az aránylag magas vételár (Mazda2 (86 LE) TE Pro 3 679 900 forint).
Ízelítőül néhány konkurens ára:- Suzuki Swift 1,2 benzines 3 300 000 Ft
- Opel Corsa 1.4 Twinport (90 LE) motorral, Cosmo ruhában, 3 764 000 Ft
- Honda Jazz 100 lóerős 1.4 Elegance 3 649 000 Ft
- Ford Fiesta 1.4 (96 LE) Trend felszereltséggel 3 375 000 Ft