Keresés a tartalomban:
Autó

A családi egyterű

Toyota Corolla Verso 2,2 D-4D, 177 LE

2011. február 23., Gajdos Tamás
Címkék: Toyota tesztautó alacsony fogyasztás
Nagy divatja lett az utóbbi években a családi egyterű járműveknek. Nem véletlen, hiszen ezek sokoldalúsága szolgája ki leginkább a 21. század emberének (családjának) sokrétű igényeit.
.Egyre több gyártó újabb modelljei felelnek meg ezeknek a kihívásoknak (Az úttörő Renault Espace, kisöccse a Scenic, CitroenC4 Picasso, Peugeot 3008, 5008, VW Touran, Ford C-Max és még hosszan folytatható a sor). A Toyota teljesítményével és nyomatékával emelkedik ki közülük, hiszen a 177 lóerő és a 400 Nm igen csak figyelemre méltó számok. Az autóban ülve persze nem a számokat nézegetjük, sokkal inkább érzéseinkre hagyatkozunk, ezek pedig nem mindig felhőtlenül pozitívak a Verso volánjánál ülve.
 
A tesztautó jól megy, de ez nem tűnik 177 lóerőnek, ráadásul elég erősen érezhető a turbó lyuk, amit más gyárak - igaz szerényebb teljesítményű modelljeiknél - már kiküszöböltek. A nagy hidegben nehézkesen melegedett be a motor, de erről legalább tájékoztatott egy kis kék lámpa. Ez jó, mert így nem hajszoljuk halálba a dízelt, viszont a motor még 10 kilométer megtételével sem lett üzem-meleg, közben pedig megfagynak az utasok. Szóval a viszonylag nagy hengerűrtartalmú (2,2 literes) és bivalyerejű erőmű nem mindig előny. Nem jöttünk viszont zavarba vele a német autópályákat járva sem, ahol könnyedén tartottuk a 160-180-as utazótempót is a Mercedesekkel, BMW-kel, Audikkal is. Mindemellett nem lehetett 10 liter fölé hajtani a fogyasztást.
 
Ez egyébként városban is reménytelen vállalkozás a viszonylag nagy testű, de a gázolajos erőforrásnak köszönhetően igen mozgékony japán egyterűvel. Agyonhajszolva sem tudtuk a vegyes átlagot 9,5 liter/100km fölé tornászni. A már-már sportos vezethetőséget a viszonylag feszes futómű és a remek kormányozhatóság is erősíti. Magas felépítése ellenére az egyterű Toyota nem dülöngél, lehet vele jókat kanyarodni, szépen fut egyenesen, és annyira azért nem kemény, hogy rázkódna a pesti utakon.
 
Ami a helykínálatot illeti: az első üléseken fejedelmi kényelemben ülhetünk és hátul sem rossz a helyzet, bár kicsit rövidek és kemények az ülőlapok. Csomagtérben viszont könnyen alulmarad a Verso egy családi autóval szemben, valaki csúnyán elbánt vele ezen a téren. Nem sok a 397 liter, ami a csomagtér-roló alatt marad, fölé pedig több szempontból sem biztonságos pakolni. 7 üléssel épp befér egy kabát, maximum kettő. A Verso utastere egyébként összességében ergonómikus, minden praktikus és a helyén van, még az anyagminőséggel sincs baj. A középkonzol tetején lévő tároló rekesz zárszerkezete viszont botrányos: véletlenül sem akkor és úgy nyílik, ahogy és amikor szeretnénk és ez lássuk be, méltatlan a Toyotához... Az ár-érték aránnyal viszont nincs gond: 7 millió körüli árával versenyben van a Verso is a 30 lóerővel gyengébb konkurensek közül például az Opel Zafírával, vagy a Mazda5-tel, de a korábban említett francia vetélytársak is hasonló felszereltséggel, hasonló összegbe kerülnek.

Tekintse meg az autóról készült videót!


Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez