Kitekintő
Megalakult a Magyar Nagykereskedők Szövetsége
2013. február 21.,
MTI
Megalakult a Magyar Nagykereskedők Szövetsége - jelentették be csütörtökön a II. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián. Jagodics Rita, a NagykerMarketing cég vezetője, a szövetség ügyvezető alelnöke elmondta: a konferencia jó alkalom arra, hogy felhívják a részt vevő nagykereskedők figyelmét a megváltozott fogyasztói szokásokra.
A cél az érdekképviselet mellett a vállalkozások fejlesztése képzésekkel, információátadással, pályázati lehetőségek felkutatásával.
A gazdasági válság még nem ért véget, a nagykereskedőknek is más stratégiát kell felvenniük, nem maradhatnak várakozó állásponton, lépniük kell. Az internet erőteljesebb megjelenése is hozzájárul a vásárlói szokások megváltozásához - fejtette ki. A szövetség az összefogással, a képzéssel elősegíti a változáshoz szükséges innovációt a nagykereskedelmi vállalkozásoknál, és hozzájárul a nagykereskedelmi kultúra továbbfejlesztéséhez Magyarországon - emelte ki Jagodics Rita.
Hozzátette: a nagykereskedők nagyon fontos szerepet töltenek be az országban, bár a ténylegesen működők számát egyelőre nehéz megbecsülni, hiszen nagyon sok cég tevékenységi körében feltünteti a nagykereskedelmet még akkor is, ha nem foglalkozik vele. A szövetség becslése szerint a magyarországi vállalkozások 20-25 százaléka valamilyen nagykereskedelmi tevékenységet végez.