Több olyan változás történt az utóbbi időszakban pénzügyi területen, mely a fogyasztók érdekeinek védelme céljából a szektor szereplőire további feladatokat, eljárási elveket állapít meg.
Az Mfor Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Konferenciája ezeket az új kötelezettségeket, eljárási elveket kívánja bemutatni. Az utolsó negyedévben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete feladatokat és az eljárási elveket fogalmazott meg, melyek által a Felügyelet erősíteni kívánja a tisztességes és együttműködő magatartást az intézmények részéről, továbbá a fogyasztókat segíteni kívánja abban, hogy a megfelelő információk ismeretében járjanak el mind szerződéskötés, mind panaszkezelés, valamint követelés rendezés során.
A feladatokat és az eljárási elveket a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által, 2012. szeptemberében kiadott, a pénzügy szervezetek panaszkezelésére vonatkozó szabályokról szóló rendeletei, a Felügyelet az ezekhez kapcsolódó 11/2012 (XI.8) számú ajánlása, a követeléskezelés során elvárt fogyasztóvédelmi elvekről szóló 14/2012 (XII. 13) számú ajánlása valamint a befektetési egységekhez kötött életbiztosításokkal kapcsolatos fogyasztóvédelmi elvekről szóló 13/2012 (XII.4) sz. ajánlása írja elő.
Iránymutatást ad a Kúria 2/2012 (XII. 10.) PK véleménye is, mely a fogyasztói kölcsönszerződésben pénzügyi intézmény által alkalmazott általános szerződési feltételekben szereplő egyoldalú szerződésmódosítási jog tisztességtelenségéről szól. További újdonság a Pénzügyi Jogok Biztosa Hivatal felállítása, melynek feladatköre szintén a fogyasztói jogok és törvényes érdekek védelme, azonban a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletétől elkülönül, tőle függetlenül jár el.
A rendezvény az új szabályok és intézmény bemutatása mellett azt is körül kívánja járni, hogy a jogszabályi környezet változása mennyiben hat az automatizált üzleti folyamatokra, miként tudnak a piaci szereplők – a tulajdonosi előírásokat is szem előtt tartva – ennek megfelelni.
Részletes program:
http://konferenciak.mfor.hu/78.html