Keresés a tartalomban:
Élelmiszer

Ismert arcokkal kampányol a NÉBIH

2013. december 9., Kosár-összeállítás/SZ.Z.A.
Címkék: élelmiszerbiztonság reklámkampány NÉBIH rossz minőségű élelmiszer élelmiszerlánc zöld szám
Televíziós és online spot kampányt indít a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). Az állami intézmény három új „nagykövet”, Pokorny Lia, Szilágyi Áron és Rákóczi Feri segítségével hívja fel a figyelmet az élelmiszerbiztonság jelentőségére. A kapcsolódó rövidfilmekben a színész, az olimpiai bajnok kardvívó és a rádiós egyként azt hangsúlyozza: mindannyian tehetünk azért, hogy az asztalunkra kerülő étel jó minőségű legyen.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) feladata, hogy ellenőrizze a boltokba, piacokra, éttermekbe kerülő élelmiszerek minőségét, fellépjen a hamisított, lejárt, vagy emberi fogyasztásra alkalmatlan termékek terjesztése ellen. Az élelmiszerbiztonság közügy, amely a társadalom egészét érinti, ezért a hivatal szeretné, ha minél többen tudnák: van kihez fordulni ilyen kérdésekben!
 
A NÉBIH számít a lakosság segítségére. A hivatal zöld számát bárki felhívhatja, ha lejárt, rossz minőségű élelmiszert talál a polcokon, vagy visszaélést tapasztal. A bejelentéseket a hivatal 48 órán belül feldolgozza és reagál! A kampány is az ismeretterjesztést szolgálja, a szélesebb körű nyilvánosság „megcélzása”, elérése a cél, ennek érdekében három úgymond hírességet kértek fel a kampányolásra. „Pokorny Liának édesanyaként, Rákóczi Ferinek a gasztronómia szerelmeseként, Szilágyi Áronnak pedig élsportolóként szívügye az élelmiszerbiztonság” – informált a NÉBIH.

„Otthon én vagyok a főnök a konyhában. Fontos számomra, hogy jó minőségű hazai alapanyagokból dolgozzak és betartsam azokat a szabályokat, amelyek megmenthetik a gyerekeimet attól, hogy kórházba kerüljenek. Újra és újra el kell ismételnünk a fontos információkat, hogy minél több bajt meg tudjunk előzni. Örömmel álltam a kezdeményezés mellé, az pedig külön megtiszteltetés, hogy egy gyönyörű színésznővel és egy olimpiai bajnokkal tehetem ezt” – fűzte hozzá Rákóczi.
 
Három rövidfilm készült összesen. A NÉBIH reméli, hogy „a különleges képi világú és hangulatú spotok a három hiteles személyiség főszereplésével hatékonyan közvetítik majd a közérdekű üzenetet: élelmiszerbiztonsági kérdésekben van segítség!”


Hasonló kampányok egyébként szinte minden európai országban és az Egyesült Államokban is „futnak”. Az USA-ban nagybetűs sztárok képviselik a fogyasztói érdekeket, főképpen azóta, hogy megjelent egy az amerikai közvéleményt szinte sokkoló felmérés, miszerint: „Amerikában évi 77 milliárd dollárba kerülnek a különböző élelmiszer-biztonsági problémák miatti visszahívások.”
 
A csillagászati összegbe a tanulmány készítői beleszámoltak mindent, amit egy ilyen visszahívás érint, kezdve a megsemmisített vagy kidobott termékek árától, folytatva az esetleges egészségügyi költségeken (például ételmérgezések esetében), a bezárások, szünetek miatt kieső termelésen át a fizetésekig. Nem számolták viszont bele az érintett cégek hírnevén esett károkat, amelyeket nehezebb pénzben kifejezni, viszont a tanulmány szerzői szerint hasonló nagyságrendűek, vagy még többe kerülnek.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez