Keresés a tartalomban:
Jog

Megtévesztő Lyoness reklámok

2013. december 18., GVH/SV
Címkék: Lyoness GVH megtévesztő reklám fogyasztó Cashback kártya bírság
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a A GVH a Lyoness Hungary Kft. és a Lyoness Holding Europe AG megtévesztette a fogyasztókat, amikor a Lyoness rendszer népszerűsítése során valótlanul azt állították, hogy a regisztrált tagok minden vásárlást követően, azonnal pénzvisszafizetésben részesülnek.
A vállalkozások 2012. szeptember 16-a és 30-a között a "MOST" megnevezésű kampányban a Lyoness rendszerét, illetve a csatlakozásból eredő előnyöket népszerűsítették. A GVH azt vizsgálta, hogy a reklámokban megjelenő tájékoztatásoknak megfelelően a fogyasztók ténylegesen minden vásárlást követően, azonnal részesülnek-e a pénzvisszatérítésben, illetve hogy a Cashback kártya használata minden partnervállalatnál lehetséges-e.
 
A GVH megállapította, hogy a "MOST" kampányban megjelenő tájékoztatások azt a benyomást keltették a fogyasztókban, hogy az egyes vásárlásokat követően vásárlásonként azonnal felhasználható pénzvisszatérítésben részesülnek, melyet a Cashback kártya használatával érhetnek el. A reklámok fő üzenete így az volt, hogy a fogyasztó minden vásárlás után azonnal ("MOST"), automatikusan pénzvisszatérítésben részesül, mellyel pénzt takaríthat meg. A reklámok azonban arra nem utaltak, hogy a visszafizetésnek feltételei vannak és arra nem a vásárlással egy időben kerül sor.
 
Abban az esetben ugyanis, ha a vásárlás nem éri el a 75 ezer forintot, kizárólag akkor történt meg a visszafizetés, ha a fogyasztó írásban felmondta a szerződést és írásban kezdeményezte a kifizetést.
 
A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte, hogy a reklámokat országos televízió csatornán és rádióban is sugározták, így az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérték.
 
Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
 
A GVH rendelkezésére álló információk alapján nem volt bizonyítható, hogy a reklámok azt a benyomást keltették volna, hogy a Cashbank kártya használata minden partnervállalatnál lehetséges, ezért a hivatal ebben a körben megszüntette az eljárást

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez