Szolgáltatás
	        	
	        
	        
            A jövő a webáruházaké
            
            
            	
           			2012. december 6.,
           			vg.hu
            	
            
      		
	         
	         	
	         
	      	 
	         
	            Az Auchan és a Tesco is az internetes fejlesztésekben látja a jövőt – hangzott el az Európai  Kereskedelem Napja alkalmából rendezett kerekasztal-beszélgetésen. 
	         
	      
	      
	      
          
          
	      
	         
	         
	         
   
   
      A jövő év első felében indítja internetes üzletét a TESCO – mondta el a Tesco marketingigazgatója. Iglódi-Csató Judit szerint ezzel is az újfajta fogyasztói szokások terjedésére reflektál a lánc, arra, hogy a  vásárlók folyamatosan a kényelmi vásárlások felé fordultak. Ennek jele, hogy a „telekocsis”  nagybevásárlások helyett a közelebbi, kisebb boltokban költik el a pénzüket az emberek.
 
Nagyobb beruházásokkal csupán 2014-2015-ben számol a Tesco, feltételezve azt, hogy akkor már  megszűnik a kiskereskedelmet terhelő különadó. Hozzátette azonban: „egyelőre kérdés, hogy ez új  boltok építését jelenti, vagy más beruházást, felújítást, esetleg új csatornák erősítését”.
 
A kisebb kereskedők sincsenek könnyebb helyzetben: Antalffy Gábor, a KISOSZ ügyvezető elnöke  szerint a jövő év a beruházások helyett a túlélésé, a racionalizálásé lesz. „Persze ha valóban 300 ezer  pénztárgépet kell lecserélni annak érdekében, hogy bekössék a NAV rendszerébe, az beruházást  generál az ágazatban, ezt azonban nem szívesen teszik az amúgy is komoly problémákkal küzdő  vállalkozók” - tette hozzá.
 
Vámos György , az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt emelte ki, hogy az előrejelzések alapján  2013 végére a 2004-es szintre eshet vissza a hazai fogyasztás, ugyanakkor a beruházások visszafogása miatt nem várható gyors növekedés sem.
 
Az 533 ezer embernek – közte nyolcvan  százalékban nőknek – munkát adó kereskedelem a legnagyobb foglalkoztató Magyarországon, az éves  szinten 8000 milliárd forintos forgalmat generáló ágazat a GDP 13 százalékát állítja elő, ami meghaladja  a 12 százalék körüli uniós átlagot.