Szolgáltatás
A jövő a webáruházaké
2012. december 6.,
vg.hu
Az Auchan és a Tesco is az internetes fejlesztésekben látja a jövőt – hangzott el az Európai Kereskedelem Napja alkalmából rendezett kerekasztal-beszélgetésen.
A jövő év első felében indítja internetes üzletét a TESCO – mondta el a Tesco marketingigazgatója. Iglódi-Csató Judit szerint ezzel is az újfajta fogyasztói szokások terjedésére reflektál a lánc, arra, hogy a vásárlók folyamatosan a kényelmi vásárlások felé fordultak. Ennek jele, hogy a „telekocsis” nagybevásárlások helyett a közelebbi, kisebb boltokban költik el a pénzüket az emberek.
Nagyobb beruházásokkal csupán 2014-2015-ben számol a Tesco, feltételezve azt, hogy akkor már megszűnik a kiskereskedelmet terhelő különadó. Hozzátette azonban: „egyelőre kérdés, hogy ez új boltok építését jelenti, vagy más beruházást, felújítást, esetleg új csatornák erősítését”.
A kisebb kereskedők sincsenek könnyebb helyzetben: Antalffy Gábor, a KISOSZ ügyvezető elnöke szerint a jövő év a beruházások helyett a túlélésé, a racionalizálásé lesz. „Persze ha valóban 300 ezer pénztárgépet kell lecserélni annak érdekében, hogy bekössék a NAV rendszerébe, az beruházást generál az ágazatban, ezt azonban nem szívesen teszik az amúgy is komoly problémákkal küzdő vállalkozók” - tette hozzá.
Vámos György , az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt emelte ki, hogy az előrejelzések alapján 2013 végére a 2004-es szintre eshet vissza a hazai fogyasztás, ugyanakkor a beruházások visszafogása miatt nem várható gyors növekedés sem.
Az 533 ezer embernek – közte nyolcvan százalékban nőknek – munkát adó kereskedelem a legnagyobb foglalkoztató Magyarországon, az éves szinten 8000 milliárd forintos forgalmat generáló ágazat a GDP 13 százalékát állítja elő, ami meghaladja a 12 százalék körüli uniós átlagot.