Szolgáltatás
Megállapodás az ügyfelek jobb tájékoztatásáért
2012. december 21.,
MTI
Megállapodást írt alá a média- és hírközlési biztos a UPC vezetőivel, aminek értelmében a kábelszolgáltató a korábbinál pontosabb, teljesen részletes tájékoztatást nyújt előfizetőinek az általa ajánlott szerződésmegújításról és meghosszabbítja a határidőt annak elfogadására vagy visszautasítására - tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az MTI-t.
Az NMHH közleménye emlékeztet: a hírközlési szolgáltató a közelmúltban levélben tett ajánlatot ügyfeleinek az előfizetői szerződések új formában történő megkötésére. A tájékoztató szerint az új szerződés tartalmilag változatlan feltételekkel, ráutaló magatartással jönne létre, azaz az értesítés kézhezvételét követően a számla kiegyenlítésével vagy akár a szolgáltatás igénybe vételével.
Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos a hozzá érkezett panaszok alapján - a szerződésmegújítás körülményeinek jogszerűségét vizsgáló hírközlési hatósági eljárástól függetlenül - egyeztetést kezdeményezett, mert úgy ítélte meg, hogy a nem megfelelő tájékoztatás miatt érdeksérelem érhette az előfizetőket.
Az írásos megállapodásban rögzítették, hogy az előfizetők teljes körű tájékoztatása érdekében a UPC vállalja egy ingyenesen hívható zöld szám létrehozását. A 2013. január 31-ig működtetett 06-80-980-013-mas telefonszámon informálnak minden érdeklődőt annak részleteiről, hogy mit jelent az új előfizetői szerződés. A szolgáltató ugyaneddig a határidőig meghosszabbítja a lehetőséget arra, hogy az előfizetők, ha a részletes tájékoztatás alapján meggondolták magukat, nyilatkozatot tegyenek az új szerződéses forma elfogadására vagy elutasítására, még akkor is, ha ráutaló magatartásként időközben a számlát befizették.
Az új szerződésekre vonatkozó nyilatkozatokat telefonon külön menüpontban, illetve e-mailben is fogadják az elofizetoijognyilatkozat@upc.hu címen, az előírt követelmények teljesítésének megkönnyítésére pedig formanyomtatványt készítenek.
A UPC kötelezettséget vállalt arra is, hogy ezentúl minden kétoldalú módosítás esetén a szokásosnál jóval hosszabb határidőt, legalább 30 napot biztosít előfizetőinek az esetleges egyet nem értésük kifejezésére.
A UPC, valamint a média- és hírközlési biztos a megállapodás tartalmáról közös tájékoztatót tesz közzé honlapján és a szolgáltató ügyfélszolgálati irodáiban az előfizetők számára.
A média- és hírközlési biztos és a UPC közötti megállapodás nincs hatással a NMHH által indított hatósági eljárásra, a hírközlési hatóság továbbra is vizsgálja, hogy az ügyben történt-e jogsértés - olvasható a közleményben.