Szolgáltatás
Népszerűek a bevásárlóközpontok
2012. december 5.,
Bevásárlóközpontok Szövetsége
A bevásárlóközpontok kiskereskedőinek 90 százaléka biztosít lehetőséget a hibátlan termékek visszavételére, vagy levásárlására - mondta Gyalay-Korpos Gyula, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének elnöke.
A megkérdezett vásárlók több mint 80 százaléka szívesebben vásárol bevásárlóközpontban, mert ott kiemelten kezelik a jogait, azonban ezért nem hajlandóak többet fizetni. A többség szerint egyrészt előnyös, ha a bevásárlóközpontok üzleteiben azonos szabályok, másrészt olyan egyéb szolgáltatások illetik meg a vásárlókat, mint az egy évnél hosszabb garancia, garantált 30 napon belüli ügyintézés, levásárlási lehetőség,vagy a vételár visszafizetése.
A bevásárlóközpontokat látogató vásárlók 15 százaléka hallott már fogyasztóvédelmi tanácsadásról, közel 70 százalékuk szívesebben járna ilyen szolgáltatást nyújtó üzletközpontba, míg ugyanilyen arányban meg is bíznának egy tanácsadóban. (forrás: Nielsen)
A bevásárlóközpontok népszerűsége töretlen hazánkban, a bevásárlóközpontokba, hipermarketekbe látogatók száma a válság hatására sem változott jelentősen, de emellett a forgalom csökkenését figyelhetjük meg. Egy körülbelül 40 ezer négyzetméter kereskedelmi területtel rendelkező házban az éves látogatószám 10-16 millió fő.
A legfrissebb kiskereskedelmi jelentésekből kiderül, hogy a retail forgalom volumene tovább csökkent, ugyanakkor a téli időszakra előretekintve optimisták a bevásárlóközpontok üzemeltetői, hiszen a karácsony kereskedelmileg aktívabb időszaknak számít.
Fogyasztóvédelmi szempontok közül talán a legfontosabb, hogy személyesen, az üzletben tudjuk intézni az ügyeinket, néhány bevásárlóközpontban pedig fogyasztóvédelmi szakemberek is segítenek, a vásárlónak és a kereskedőnek egyaránt. - tette hozzá Gyalay-Korpos Gyula.