Keresés a tartalomban:
Pénzügyek

Fogyasztói csoportok - már nem dőlünk be?

Eredményes volt a GVH „Ne dőljön be” kampánya

2012. december 7., GVH
Címkék: Gazdasági Versenyhivatal fogyasztói csoportok kampány fogyasztó tájékotzatás
A fogyasztói csoportot szervező vállalkozások hirdetései gyakran hitelnek tűnő pénzügyi megoldásokkal kecsegtetnek, de a cégek számos esetben félretájékoztatják az ügyfeleket, akik közül sokakat jelentősen meg is károsítanak. A GVH azért határozta el, hogy szélesebb körű felvilágosító kampányba kezd, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a hirdetések veszélyeire, és így csökkenjen a károsultak száma.
A GVH a hirdetések tartalmát hivatott ellenőrizni, és amennyiben jogsértést, azaz a fogyasztók megtévesztését, félrevezetését állapítja meg, jelentős bírsággal sújthatja a hirdető vállalkozást, a pórul járt fogyasztókat ugyanakkor nem kártalaníthatja. Az utóbbi években, különösen a válság hatására megszaporodtak az ilyen hirdetések és így az ezekkel kapcsolatos panaszok és eljárások is.

A kampány keretében a GVH weboldalt (www.nedoljonbe.hu), valamint információs telefonvonalat is indított, amelyre a hirdetések és az intenzív sajtómegjelenéseknek hatására kiugró számban érkeztek hívások:
A kampány kezdetét követő egy hónap során naponta közel 100 hívás érkezett a GVH Ügyfélszolgálati Irodájára, a megkeresések száma november végére meghaladta a 2500-at és a mai napig is átlagosan 10 érdeklődő fordul a hivatalhoz tanácsért, tájékoztatásért.

Tájékozottabbak, óvatosabbak lettek a fogyasztók

A kampányt megelőzően és azt követően felmérés készült a hazai 25 év feletti lakosság körében, amely a fogyasztói csoportokra vonatkozó tájékozottságot vizsgálta, és azt, hogy ez mennyiben változott a kampány hatására.
A kutatást a BellResearch Kft. végezte június 12 és 22., valamint július 30. és augusztus 12. között, 1000 fős országos reprezentatív mintán, telefonos lekérdezéssel. A felmérésekből az derült ki, hogy a lakosság mintegy 85%-a találkozhatott a fogyasztói csoportok tipikus reklámszlogenjeivel, ugyanakkor csak a megkérdezettek 6-8%-a hisz ezeknek a hirdetésnek – ők tekinthetők tehát a kifejezetten veszélyeztetett célcsoportnak. A fogyasztói csoportok mibenlétét illetően a kampányt megelőzően a válaszadók 16%-a tudta helyesen meghatározni a fogalmat, míg ez az arány a GVH kampányának hatására 20%-ra emelkedett.

Folytatódik a tájékoztató kampány

A GVH a kampány tapasztalatai alapján további tájékoztató anyagok, kiadványok kiadását is tervezi, és tovább működteti a www.nedoljonbe.hu oldalt, valamint a 06-80-48-48-48-as kék számot is, ahol az érdeklődők tájékozódhatnak a fogyasztói csoportok hirdetéseivel és azok működésével kapcsolatban.

Megosztás:
Nyomtatás
Küldés e-mailben

SZÓLJON HOZZÁ!
Tisztelt látogatónk! Amennyiben szeretne a cikk tartalmához hozzászólni, jelentkezzen be, vagy ha még nem rendelkezik hozzáféréssel, regisztráljon. [ Bejelentkezés ] [ Regisztráció ]
Felhasználó azonosító:

Jelszó:

Hozzászólás írása
Mehet

AJÁNLÓ

BMI - Testtömegindex
kalkulátor

Testsúly [kg]:
Magasság [cm]:
Értékelés
Az Ön BMI-je:
Forrás: Magyar Nemzeti Szívalapítvány
Ismeri-e Ön a békéltető testületek munkáját?
 
Nem ismerem
Már hallottam róla
Ismerem és már fordultam is panasszal a testülethez