Pénzügyek
Jön az egységes taxis tarifa
Megszünnek az akciók
2013. augusztus 26.,
InfoRádió/SV
2013. szeptember elsejétől hatósági rögzített ár bevezetését írja elő a taxirendelet Budapesten minden taxiszolgáltatónak. Ez azt jelenti, hogy egységesen, nappal és éjszaka, 450 forint lesz az alapdíj, 280 forint a kilométerenkénti díj, 70 forint pedig a várakozási díj.
A kötött áras taxis tarifa szeptemberi bevezetésével megszűnnek az akciók, a kedvezményes törzsutaskártyák és a szerződéses partneri kedvezmények is, mondta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke az InfoRádiónak.
Ez mindenkire vonatkozik, teljesen mindegy, hogy fuvarszervezőhöz vagy társasághoz tartozik, esetleg nem tartozik senkihez, és egyénileg, úgynevezett mezítlábasként szolgáltat a városban.
Szeptember elsejétől nem teszi lehetővé a rögzített hatósági ár alkalmazása, hogy transzfereket, fix árakat alkalmazzanak a taxisok és a taxitársaságok. Irányárat lehet jelezni az utasnak, de ez sem a taxisra, sem senkire nézve kötelezettséget nem jelent. A transzferek és a különböző reklámárak eltűnnek.
Ez nemcsak azokra az utasokra vonatkozik, akik ad hoc jelleggel beülnek a kocsikba, hanem azokra a cégekre is, amelyek különböző taxitársaságokkal vagy fuvarszervező társaságokkal szerződésben állnak. Nincs lehetőségük nekik sem különböző kedvezményekre, például törzsutaskártyákra.
A Rádió Tele5 Taxi és a Budapest Taxi szerint kedvezményes hitelekkel kellene segíteni azokat a fuvarozókat, akik önerőből nem tudnak megfelelni a szeptembertől életbe lépő budapesti taxirendelet előírásainak. . Sokan ugyanis nem tudják előteremteni azt a 160-200 ezer forintot, ami az autók átfestéséhez, átmatricázásához szükséges.
A Rádió Tele 5 Taxi ügyvezető igazgatója, Horváth Csaba szerint nem csak a pénz hiányzik az átálláshoz. A taxitársaságok és a hozzájuk tartozó alvállalkozó gépkocsi-tulajdonosok egyike sem vette még tudomásul, hogy a számos esetben hangos és zavaró URH-kapcsolatot kiváltva a taxisofőrnek az utas adatait már nem a rádión keresztül, hanem valamilyen informatikai eszközön keresztül kell majd továbbítani - áll a közleményben.
A közlés szerint a GPS-alapú kapcsolódás a legtöbb autóban még nem megoldott, holott elméletileg szeptember elejétől kötelező lesz az ilyen jellegű fuvarközvetítés.
A két társaság úgy látja, hogy a változások miatt a jelenlegi 10-11 fuvarszervező cég helyett várhatóan csak jóval kevesebb marad meg. Úgy vélik, több cég nem tudja majd teljesíteni az egyébként minőségi változást is eredményező kötelezettségeket.